Проектът на „Спаси София“ за новата организация на движението на бул. „Патриарх Евтимий“ и „Витошка“ е незаконен и хората не я желаят. Това коментира пътният експерт експерт от Европейския център за транспортни политики Диана Русинова във Facebook. Според нея колкото и да се отрича това твърдение и да се вадят опорки, „за жалост този път няма да успеете да спечелите народната любов“. Специалистът твърди, че са нарушени 5 наредби и 2 закона, като предстои да внесат жалба. Същевременно живущи в района са решили да протестират от 18:30 часа днес.
А в своя публикация Русинова разкрива:
„Расистките внушения и манипулации по отношение на съпругът ми и това, че имам нещо общо, с която и да е политическа партия, само защото не споделям мнението на „Спаси София“ са дъното на дъното. Проектът Ви все още е незаконен и хората не желаят тази организация на движението. Колкото и да го отричате и да вадите опорки, за жалост този път няма да успеете да спечелите народната любов.
Личните нападки показват слабост, безсилие, страх и липса на какъвто и да е професионализъм.
Колкото до черните колчета и тук там оранжевите, това е страшна шарения и се чудя като се замърсят светлоотразителите на черните колчета как ще се виждат през те нощта? С други думи, каквото е имало, това сме изсипали по пътя…, но иначе новата организация била 100% законна.“
Припомняме, че през изминалите дни тя разпространи няколко свои тези за това, че новата организация е опасна. В единия си посочва:
„Следя от няколко дни особено усиления спор по отношение на новата организация на движението по бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“ и ул. „Проф. Ф. Нансен“. Няма да коментирам на този етап начините на паркиране и другите странни неща в този проект, но днес ми попадна този спирков перон, който се явява продължение на велосипедната алея по бул. „Патриарх Евтимий“. Истината е, че на софиянци им се предлага решение, което тотално е отхвърлено още преди повече от 10 години в Лондон и преди 20 години в Холандия като опасно и неефективно.
Всъщност ни се предлагат „нововъведения“, които не само, че са отречени като остарели и неработещи, но са и твърде опасни за участниците в движението, най-вече за пешеходците, чакащи обществения транспорт на спирковия перон (на спирката).
Освен всичко обаче, се оказва, че „новото“ и „модерно“ решение директно нарушава и изискванията въведени чрез Приложение № 9 към чл. 67 на Наредба № РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.
Между другото това, че решението, което беше натресено на софиянци е неработещо, остаряло и неефективно, но и опасно, не е само мое мнение. Това мнение очевидно се споделя и от властите в Нидерландия и Великобритания, както и от редица други специалисти. Но пък в крайна сметка, така става, като чертаем организация на движението по картинки без да имаме елементарно понятие за правилата и нормите действащи в България. Просто ей така, на пук на всички, да си наложим нашето, защото сега ние сме силните на деня. Или общо взето това е резултатът когато графични дизайнери решат да се месят в организацията на движението.
Чудно ми е как Столична Полиция са се съгласили и са допуснали да съгласуват незаконосъобразен проект? При примерите от Лондон, хубаво ще е да обърнете внимание и как велосипедистите карат – с каска и светлоотразителна жилетка, докато тук в България авторите на идеята за тази безумна споделена спирка са същите, които с крякане и викане не допускат да задължим и нашите велосипедисти да прилагат елементарна грижа за живата и здравето си.“
Преди това тя се възмути, че никой не е попитал столичани дали са съгласни да се направи нова организация: „Бъдещето на София, очевидно, е да се реализират проекти, за които никой няма да направи елементарното усилие за това да попита гражданите, какво е тяхното мнение и съгласни ли са да им се налага насила някакво решение, което харесват само шепа хора. Новата организация на движението на бул. „Патриарх Евтимий“ и „Витошка“ е плод на две или три нарисувани картинки от графичните дизайнери, които в момента управляват Столична община.
Проектът не само, че се реализира без да се чуе мнението на хората, от онези, които до вчера крещяха на висок глас пред общината, но дори и нямат проект за временна организацията на движението. Тази временна организация, която е изпълнена противоречи на нормативните изисквания произтичащи от чл. 14, ал. 1 от ЗДвП. Така странно, но се озовахме в ситуация където очевидно всеки си прави каквото поиска без значение от това какво казват законите или наредбите. Вероятно след тази моя публикация клеветническата кампания срещу мен във Facebook групите на „спасителите“, като „Тук не е Амстердам“, ще се активизират с пълна сила, но лично аз смятам, че докато живея в този град имам правото да си изказвам мнението, дори и то да не съвпада с тяхното. Също така смятам, че с лъжи и доноси срещу мен не могат да ми забранят да показвам грешки, там където има такива. И ако на времето обвинявахме общината, за това, че не чува гражданите и неправителствените организации, то сега арогантността и високомерието на т. нар. „спасители“ са достигнали такива нива, че аз лично се опасявам, че са си повярвали, че са Богопомазани.
Надявам се, че институции като СДВР Столична Полиция и Софийска Районна Прокуратура ще се сезират и ще извършат проверка най-малко на незаконната временна организация на движението, която в момента е наредена. Също така се надявам измежду клеветническите писаници на „спасителите“, да проявят разум и все пак да се допитат до гражданите на Столицата, защото това е градът на всички ни, а не тяхна частна собственост.Не на последно място, аз бих се радвала ако вместо красиви картинки, преди всичко спазват изискванията на законите и наредбите, защото те бяха избрани с обещанието, че ще са проводник на законността и никога повече няма да се повтарят грубите нарушения, които виждахме в миналото.
Уви шест месеца по-късно не само законите за тях нямат стойност, но очевидно и мнението на софиянци.
Този проект ли е най-важният за гр. София и какво се случи с проектите за нискоемисионните зони, които тяхното управление провали. Получава се така, че не само, че не можем да контролираме тези зони и реално такива няма, но сега с този недомислен проект ще създадем още трафик, още задръствания и още вредни емисии…“