Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков да положи усилия за отстраняване на предпоставките, водещи до фалиране на държавния оператор, включително и назначаване на компетентни ръководства на Пристанището и на Държавно предприятие Пристанищна инфраструктура /ДППИ/.
Това написа Бургаска морска асоциация /БМА/ в своя декларация във връзка с последните сътресения в сектора, свързани с назначаването на лица, заподозрени в нарушаване на обществения интерес и обслужване на олигархични интереси.
В понеделник министър Гвоздейков бе на посещение в Бургас, но така и не успя да даде адекватен отговор дали и защо ще бъдат закрити товарни корабни места на Пристанище Бургас и защо е бил сменен досегашния директор Диян Димов с непознатото лице Янко Мелконян.
Публикуваме пълния текст на декларацията на Бургаска морска асоциация без редакторска намеса:
„Бургаска морска асоциация с недоумение следи няколкогодишните „усилия” на ръководни кадри от Министерството на Транспорта /МТ/ да пречат на дейността на държавния оператор на Пристанище Бургас.
Изцяло подкрепяме писмената позиция на ПП СЕК, която е израз на вижданията на морската общност, на общинското ръководство и на гражданите на Бургас. Фалирането на знакова за града държавна компания като „Пристанище Бургас” ще доведе до сътресения в трудовата заетост и морския бизнес в града, а така също и до монополизиране на пристанищната дейност не само в нашия град , но и в целия район. Напомняме, че Пристанище Бургас е първото модерно пристанище на третата българска държава!
Като допълнение на фактологията, изложена в посочената по-горе позиция, сме длъжни да посочим и трудно обяснимия факт, че по указания на ръководството на МТ, се отменя подписването на договор между „Пристанище Бургас” и турска компания, гарантиращ съществено увеличение на товарооборота. След няколкомесечни преговори всички условия са договорени и подписването бе насрочено за 18.05. 2024 г. – Годишнина от откриването на пристанището. Турската делегация по случай празника и подписването се ръководи от високопоставен служител на Министерството на транспорта. Отмяната на двете събития е невероятен международен гаф и показва пълната некомпетентност на взелите решението от МТ.
Във връзка с гореизложеното, настояваме за следното:
1. Министърът на транспорта да положи усилия за отстраняване на предпоставките, водещи до фалиране на държавния оператор, включително и назначаване на компетентни ръководства на Пристанището и на ДППИ;
2. Премиерът да прецени целесъобразността от оставането на поста зам.-министър Анна Натова, поради многогодишната ѝ доказана зависимост от частни интереси, които са в явно противоречие с обществения и държавен интерес“.
[…] […]