Кандидатите за водачи ще се явяват на изпити по теория и практика не повече от четири пъти в рамките на шест месеца, след което ще преминават ново обучение. Това са част от мерките, които министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков представи по време на дискусия за безопасността на движението по пътищата, която се проведе днес в Националния пресклуб на „БТА“ в София.
Министърът обяви, че са подготвили промени в Наредбите 37 и 38, които предстои да бъдат публикувани за обществено обсъждане. Основните изменения са свързани със значително облекчаване на административната тежест за учебните центрове, както и дигитализиране на голяма част от услугите и дейностите, свързани с обучението на водачите. Отпадат хартиените учебни картони и дневници.
„Ще бъде изградена система, която ще позволи да се водят електронни учебни дневници и картони на обучението по теория и практика“, обясни министър Гвоздейков.
Всеки кандидат за водач ще има достъп до информационната система, за да се информира по всяко време за етапа на неговото обучение, както и за взетите часове. Предвидено е видеозаписите от практическите изпити да се съхраняват за 24 месеца, а в случай на подадена жалба – три месеца след приключване на производството.
Кандидатите за водачи няма да предоставят документ за завършено образование при записване на обучение. Премахва се задължението за полагане на вътрешен теоретичен и практически изпит.
Техническата изправност на превозните средства също има съществено значение за нивото на пътната безопасност.
„Към момента са налице възможности да се манипулират данните от техническия преглед и автомобили да се допускат на пътя без реално да са преминали прегледа“, отбеляза министър Георги Гвоздейков.
„За да спрем това още през октомври миналата година направихме промени в наредбата за техническите прегледи. Те предвиждат резултатите от всички измервания на превозните средства да постъпват автоматично по време на прегледа в системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, уточни транспортният министър.
Срокът за свързването на всички пунктове към системата е до 22 юли г., а след тази дата пунктовете, които не са направили свързаност, няма да могат да извършват своята дейност.
Автомобилен състезател предлага ограничаване на мощността на автомобилите за млади шофьори
от кога се очаква, законът за отпадането на изисквания на Образование за явяване на шофьорски курсове, да влезе в сила?