„Нашите оценки сочат, че към края на годината ще изпълним инфлационния критерий, което ще ни даде възможност да поискаме т. нар. извънреден доклад от Европейската комисия и Европейската централна банка.“
Това заяви заместник-министърът на финансите Методи Методиев, който взе участие в дискусионния панел „Да изпревариш догонването: най-важните решения за българската финансова политика“ на форума „Шумът на парите“.
Той подчерта, че трябва да се отдаде важно значение освен на практическата и техническата подготовка, а и на пътя към еврото, който е важен заради реформите, предприемани от България.
„Към момента сме изпълнили почти всички реформи, свързани с последващите ангажименти след влизането на страната във Валутния механизъм 2. Работим активно за подобряване на рамката по несъстоятелността, управлението на държавните предприятия, усъвършенстване на надзора в небанковия и банковия финансов сектор, както и за приемане на законодателните промени, осигуряващи правната интеграция по пътя към еврозоната“, допълни заместник-министърът.
Друг много важен аспект, освен реалната конвергенция на доходите и цените, е т. нар. „институционална конвергенция“. Тя отразява сближаването на икономическите и политическите институции в обща регулаторна и функционална рамка, съществуващи в интеграционната общност и определящи поведението на стопанските субекти.
„Това ще има положителен ефект върху средата за правене на бизнес у нас и за подобряване на инвестиционния климат“, каза още заместник-министър Методиев.
Той допълни, че усилената работата по подготовката на страната ни продължава – има седем работни групи към Координационния съвет за подготовка на Република България за членство в еврозоната, които работят в различни области и политики, а очакванията са през този месец Законът за въвеждане на еврото в Република България да бъде одобрен от Министерския съвет.
„Комуникационната кампания, която е в изпълнение на Комуникационна стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната, е стартирала и вече има официални лого и слоган, има и сайт, който да предоставя навременна и актуална информация за всички важни новини, решения и събития, свързани с въвеждането на единната европейска валута в България“, допълни Методи Методиев.
Заместник-министърът подчерта, че Комуникационната стратегия е консултирана с Европейската комисия и тя ще се реализира в три фази, като същинската фаза обхваща периода от шест месеца преди въвеждането на еврото и именно тогава ще бъде интензивната част на кампанията. Това е периодът, в който на цялата общественост ще бъде обяснен детайлно процесът по превалутирането, както и всички необходими технически и практически аспекти по присъединяване към еврозоната.