Съвети от експерт: Как да се предпазим от неясно посочени цени на плажа

0
90
Хотелска стая
Хотелска стая. Снимка: Freepik.com

Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ призова търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползване на туристическите услуги, за да се осигури спокоен и положителен сезон. Тя акцентира върху важността на диалогичния подход при възникване на проблеми.

„Участниците в спора да бъдат диалогични и да търсят разумни и справедливи решения за двете страни“, заяви Руменова пред „Фокус“.

Експертът разказа за конкретен случай, който илюстрира необходимостта от яснота и прозрачност в ценообразуването.

„В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това“, сподели Руменова. След проверка се оказа, че цените за наем на масичка и шалтета са посочени, но „със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути – шезлонг и чадър“. Тя подчерта, че това е некоректно и може да въведе в заблуждение потребителя.

Руменова добави, че подобни практики трябва да бъдат докладвани на контролния орган.

„Това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма“, уточни тя.

Експертът припомни, че ценоразписите трябва да бъдат ясно и четливо изписани на български език и в български лева.

„Менютата в заведенията и ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове и цветове“, обясни Руменова. Тя добави, че ако не е посочена цена за дадена услуга, потребителят не следва да дължи нищо.

Руменова препоръча преди резервиране на място за настаняване, да се прегледат детайлно офертите и да се свържем с обекта за уточняване на важните за нас детайли.

„Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща“, посъветва тя. Тя даде примери за неочаквани ситуации:

„Чадъри към all inclusive-а на хотел, които се оказват на последна линия, или стаи, за които се знае, че нямат изглед към морето, но се оказва, че прозорците гледат към гробищата.“

Габриела Руменова обърна внимание на необходимостта от внимателност към амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности. „Задължително изисквайте касов бон“, препоръча тя.

Започва изборът за следващ председател на Европейския парламент

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments