Защо има драстичен спад при товарните превози по река Дунав?

1
120
Дунав, пристанище
Дунав. Снимка: Пристанищен комплекс Русе

Пристанищен комплекс-Русе отчита сериозен спад при товарните превози по река Дунав. Какви са причините? Темата пред „БНТ“ коментира Ивайло Башалов – началник на Пристанищен комплекс-Русе. Той споделя, че само за последните 6 месеца загубите са 70%. Преди войната в Украйна, оттам са минавали най-малко по 50 кораба месечно. Данните сочат, за първите шест месеца на годината тук акостират средно по 12 кораба на месец. Броят на клиентите е запазен, но обемът на техните товари значително е намалял. Основно по реката се превозват: въглища, тор и метали.

Очаква се скоро да заработи фериботната линия Русе Гюргево. Тя ще облекчи тежкотоварния трафик по Дунав мост. Ивайло Башалов, заяви:

От наша страна сме готови в рамките на 2 седмици да започнем. Има избран превозвач от българска и румънска страна, които също са в готовност.“

Ако при товарните превози се наблюдава спад, то в туристическия бранш се наблюдава ръст при пътуването с круизни кораби по Дунав. През града от началото на сезона са преминали над 45 кораба с 6000 туристи. Но и тук близката война дава своето отражение.

Галина Петрова, управител на туристическа фирма, споделя, че военните действия налагат промяна в разписанията на пасажерските кораби. Избягва се приближаването до районите на военните действия, тъй като те са много близо по въздушна линия.

Прогнозите са до края на летния сезон над 120 туристически кораба да акостират на русенското пристанище. Круизите по река Дунав са чудесен начин туристите да се насладят на природната красота и културното богатство на дунавските страни и да посетят България.

От туристическия бранш в Литва за България: Това е европейска дестинация, за която ще мечтаете да се върнете

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments