През следващата седмица ще бъде пуснато движението в тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на АМ „Хемус“ в посока Варна, което ще позволи безпрепятствено преминаване по тези участъци. Министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова направи инспекция на ремонтните работи в съоръженията, придружена от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ инж. Йордан Вълчев и инж. Венцислав Атанасов, член на Управителния съвет на АПИ.
Ремонтът на двата тунела ще продължи през есента в тръбите за София. Прекъсването на строителните работи е с цел да бъде облекчен трафикът през летния туристически сезон. Прогнозният срок за окончателното завършване на основния ремонт на двата тунела на АМ „Хемус“ е лятото на 2025 г. Основният ремонт на тунелите в тръбите в посока Варна започна през ноември миналата година. Тунел „Топли дол“ е в експлоатация от 1985 г., а „Правешки ханове“ от края на 90-те години на миналия век и досега не са били основно ремонтирани.
Инспекция на обходния път на Бяла и бъдещата магистрала „Русе–Велико Търново“
По-късно министър Коритарова заедно с областния управител на Русе Драгомир Драганов и ръководството на АПИ провери и хода на работата по изграждането на близо 8 километра от обходния път на Бяла, който е част от бъдещата магистрала „Русе – Велико Търново“. В момента се извършват изкопни дейности за премахване на хумусния слой, включително връзки за пътни възли „Гара Бяла“ и „Ценово“. За останалите 27,5 км от участъка – от км 40 до км 61 и от км 69 до км 76 – е представен технически проект, който предстои да бъде разгледан от експерти в АПИ.
Работи се усилено в участъка „Обход Бяла“ с дължина 35,4 км на автомагистралата „Русе-Велико Търново“. До началото на септември ще бъдат обявени обществени поръчки за инженеринг и строителен надзор за участъка „Бяла – Велико Търново“, съобщи Виолета Коритарова.
Започва основен ремонт на Дунав мост при Русе
Утре министър Коритарова ще даде старта на основния ремонт на Дунав мост при Русе. Строителните дейности ще се извършват без спиране на движението и съоръжението няма да бъде затваряно. Работният процес ще се организира така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи. Строителните работи ще се извършват в 6 етапа. В първите два етапа ще се ремонтира естакадата на съоръжението на българска територия. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това в лентата за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности е около 4 месеца и половина за всяка от лентите.
За по-добра организация на движението регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Тя ще може да се премества и разполага в съответната част на моста, която се ремонтира. Габаритът и височината на съоръжението не позволяват безопасна работа през нощта, а опазването на живота и здравето на пътуващите и на строителите е най-важно. Ако изпълнението на някои дейности може да се извърши безопасно през тъмната част на денонощието, това ще бъде направено.
Забавяне на обработката на глоби за нарушение на бус ленти в София
[…] Пускат два ключови тунела към Варна и проверяват обход… […]