На 15 юли военният министър Атанас Запрянов ще открие официално новата полоса за излитане и кацане в Трета авиационна база в пловдивското село Граф Игнатиево Пловдив. Той ще връчи Акт 16 на полосата за излитане и кацане на командира на авиобазата бригаден генерал Николай Русев. В рамките на церемонията ще се извърши пребазиране на самолети МиГ-29 от летище Пловдив, с което се подновява летателната дейност и носенето на бойно дежурство от Трета авиобаза. На събитието ще присъстват заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Цанко Стойков и командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Димитър Петров.
Основната инфраструктура, необходима за експлоатацията и приемането на самолет F-16, Block 70 в Трета авиобаза в село Граф Игнатиево, ще бъде завършена през 2025 г. Военното летище в Трета авиобаза е част от общата военновъздушна отбранителна система на НАТО. С модернизирането си обектът става оперативно съвместим с всички системи и летища на Алианса.
С Решение на Министерски съвет № 347 от 9 май 2016 г. е одобрен за изпълнение Пакет от способности CP 9А1301 „Съоръжения за презареждане във въздуха в зоната на отговорност на Обединеното командване в Европа“. Проект 3AF31052 „Модернизиране на писта за излитане и кацане“ е част от Пакет от способности CP 9А1301. Строително-монтажните работи започнаха на 19 септември 2022 г. и завършиха на 30 април 2024 г. като срокът за изпълнение на договора е 589 календарни дни. Стойността на изпълнените строително-монтажни работи е 111 милиона лева /от които 24 милиона лева от НАТО и 87 милиона лева по бюджета на Министерството на отбраната/.
Модернизирана е съществуващата полоса на пистата за излитане и кацане /ПИК/ с цел използването й от транспортни самолети С-5/С-17 и самолети за презареждане във въздуха. Ремонтирана е настилката по цялата полоса. Променена е конфигурацията на съществуващата светотехническа система, съгласно изискванията за летища CAT II. Извършено е облитане със самолет лаборатория, с което комуникационните системи, навигационните съоръжения за въздушна навигация и кацане на ПИК и светотехническата система са готови за експлоатация и осигуряване на полетите във всякакви метеорологични условия.
С изпълнението на проекта се постигат както способности в рамките на НАТО, така и национални способности за използване на самолети F-16 Block 70, което позволява провеждане на съвместни учения със страните-членки на Алианса.