Около 21 години – това е средната възраст на автопарка в България. Повече от 70 процента от автомобилите са на над 15 години, отчете в ефира на „NOVA“ Александър Костадинов от Асоциацията на автомобилните производители. По думите му в много европейски страни се дават финансови стимули за покупка на електромобили, докато у нас такива – няма. Чрез този метод в Румъния са били изтеглени от обращение над 320 000 автомобила.
„Резултатът от това, че у нас няма такива мерки, е, че сме на едно от първите места по замърсяване на въздуха в градовете. Между 12 000 и 18 000 души на година губят живота си заради болести, свързани със замърсяване на въздуха“, коментира той.
Ако бъде заделен фонд от 75 милиона лева за три години и се стимулира покупката на 10 000 електромобила, държавният бюджет ще получи обратно около 120-130 милиона лева, отчете още експертът.
Чрез закупуването на повече електромобили ще се намали замърсяването и ще бъде модернизиран автопаркът у нас. Специалисти препоръчват освен финансовите стимули, да бъде подобрена и инфраструктурата за зареждане на електромобили. Те призовават да се инвестира в изграждането на мрежа от зарядни станции, която ще улесни преминаването към по-екологичен транспорт, защото: „Без подходяща инфраструктура, дори и най-големите финансови стимули нямат желания ефект. Трябва да се работи в този насока, за да можем да направим електромобилните реална алтернатива за повече хора.“
Лятната жега: Как високите температури влияят върху шофирането и колите?
[…] Над 70% от автомобилите в България са над 15-годишни […]
В никакъв случай не класиране Бургаспътстрой АД .крайно не компетентен ръководен персонал.
[…] Над 70% от автомобилите в България са над 15-годишни […]
[…] Над 70% от автомобилите в България са над 15-годишни […]
[…] Над 70% от автомобилите в България са над 15-годишни […]
[…] Над 70% от автомобилите в България са над 15-годишни […]
🤣3г,3км прави 1км на 1г,браво българи юнаци🤣