Tesla ще получи по-ниски мита в ЕС за електромобилите си, произведени в Китай

Предложените окончателни мита ще бъдат гласувани от 27-те държави членки на ЕС

0
50
Тесла
Снимка: Pixabay

Европейският съюз /ЕС/ е намалил планираните допълнителни мита за електрическите превозни средства на Tesla, внасяни от Китай, с повече от половината, потвърди пред “Reuters” изпълнителният орган на блока по-рано днес.

Европейската комисия /ЕК/ също така преразгледа предложените наказателни мита върху вноса на електромобили, произведени в Китай, в проектодоклад за констатациите по най-мащабното разследване на ЕС, свързано с предполагаеми китайски субсидии, отпускани за произвежданите в Китай електромобили. Този ход предизвика заплахи за ответни мерки от страна на Пекин. Тя определи нова намалена допълнителна ставка от 9% за Tesla, която е по-ниска от посочената през юли ставка от 20,8%, като обяви, че някои китайски компании в съвместни предприятия с производители на автомобили от ЕС могат да получат по-ниски планирани наказателни мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай. Митата са в допълнение към стандартното 10% мито на ЕС върху вноса на автомобили – мярка, която според ЕК има за цел да изравни условията на конкуренция и да противодейства на неправомерно отпусканите според нея субсидии.

Tesla е поискала преизчисляване на ставката си въз основа на конкретните субсидии, които е получила. Днес ЕК заяви, че е проверила, че компанията е получила по-малко субсидии от китайското правителство в сравнение с производителите на електромобили в страната, които Брюксел е разследвал. Комисията, която определя търговската политика на ЕС, допълни, че все още смята, че китайското производство на електромобили се е възползвало от щедри субсидии, като по тази причина предложи мита в размер до 36,3 %. Това е малко по-ниско от максималното първоначално планирано мито от 37,6 %, определено през юли за дружества, които не са сътрудничили на разследването на ЕС.

Китайското министерство на търговията не пожела да даде коментар пред медията.

В началото на този месец Пекин оспори временните мита на ЕС пред Световната търговска организация, като изтъкна, че те нямат фактическо и правно основание.

По-ниски мита за марките BYD, GEELY и SAIC

Tesla е сред компаниите, които сътрудничат на разследването на ЕС. Представител на компанията не пожела да коментира пред “Reuters” промените, обявени от ЕК.

ЕК обяви, че трите дружества, включени в списъка, ще получат малко по-ниски временни мита от посочените през юли. Китайският гигант в производството на електромобили BYD ще бъде обложен със ставка от 17,0 % спрямо 17,4 %, наложени през юли, Geely съответно – с 19,3 % спрямо 19,9 %, а SAIC – с 36,3 % спрямо 37,6 %.

Китайските компании, които работят съвместно с производители от ЕС, също могат да се възползват от по-ниските мита, предвидени за китайските компании, в които са интегрирани, заявиха от ЕК.

Дъщерното дружество на Volkswagen, SEAT, сега очаква да получи по-ниско мито от 21,3 % за своя автомобил Cupra Tavascan, който се произвежда от съвместно предприятие в Китай, чийто мажоритарен собственик е германският автомобилен производител, съобщи за медията източник, запознат подробно с въпроса.

Заинтересованите страни имат срок до 30 август, за да представят изявленията си относно констатациите на Комисията. Предложените окончателни мита ще бъдат гласувани от 27-те държави членки на ЕС. Те ще бъдат приложени, освен ако квалифицирано мнозинство от 15 членове на ЕС, представляващи 65 % от населението на ЕС, не гласува против тази промяна. Такава мярка трудно би била оспорена, въпреки че се касае за политически мотивирано решение. При консултативния вот през юли 12 членове на ЕС подкрепиха временните мита, четирима гласуваха против, а 11 се въздържаха, съобщиха източници. Окончателните мита ще трябва да бъдат приложени до 30 октомври.

Украйна може да се присъедини към НАТО, дори ако не си върне цялата територия

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments