Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ обмисля да обяви международен конкурс, на който да се разгледат всички варианти за изграждане на Софийския околовръстен път в участъка между кварталите „Бъкстон” и „Овча купел”. Това съобщи по „БНТ“ днес инж. Йордан Вълчев, председател на Управителния съвет на агенцията. Необходимо е да бъдат анализирани всички икономически и транспортни аспекти, включително и изграждането на тунел, уточни инж. Вълчев. И допълни, че за тази последна отсечка от Софийския околовръстен път /СОП/ проучванията показват, че възможностите за преминаване на превозните средства са ограничени, трафикът е силно увеличен и има спешна нужда от изграждане на разширеното трасе.
Идейният проект на Столична община има недостатъци, сред които около 1000 жалби. Във времето назад са били обсъждани и варианти за тунел. Затова, за да се вземе най-доброто решение, е добре да се обяви конкурс и да се разгледат всички варианти.
Инж. Вълчев напомни, че за да се облекчи преминаването през СОП, е бил демонтиран светофарът при квартал „Младост“. Планира се и строителство на подлез при „Казичене“, за да се премахне и последният светофар на СОП.
Председателят на УС на АПИ коментира, че има проблем с моста при бул. „България“, за който Столична община направи проект и трябва да се укрепи. Той уточни, че това е ангажимент на общината, но ако не започнат дейности скоро, може да се наложи АПИ да влезе и да подпре съоръжението, за да се отпуши трафикът по-скоро.
За пръв път, от много години, това лято движението по АМ „Хемус“ е без прекъсване, след като през юли приключи ремонтът в тръбите в посока Варна на двата тунела „Правешки ханове“ и „Топли дол“, съобщи инж. Вълчев. Той поясни, че ръководството на АПИ, заедно с министъра на регионалното развитие инж. Виолета Коритарова, е взело решение през летния сезон да бъдат намалени всички строителни дейности по магистралите, за да се облекчи движението на всички туристи.
Инж. Вълчев подчерта, че причините за множеството инциденти не са свързани с условията на пътя, а с бързата скорост.
„Там където се налага да има непредвидени ремонти, се прави организация на движение, при която е възможно шофьорите да използват аварийната лента, така че дейностите да не затрудняват трафика“, акцентира той. Това е направено на магистрала „Тракия“, в участъка между Сливен и Стара Загора, където пътят не в добро състояние. В отсечката е въведена иновативна организация на движение, с възможност за преминаване през аварийната лента, с която е възможно движението на автомобилите в по две ленти във всяка посока и това позволява тя да се ремонтира.
Имаме добра координация с „Пътна полиция“ и при произшествие бързо се изместват колите в аварийната лента, за да не се пречи на преминаването, но когато инцидентите са тежки и с жертви се налага пътят да остане затворен, поясни инж. Вълчев. По думите му до края на годината се очаква камерите на Национално тол управление да могат да засичат и предават на МВР нарушителите със средна скорост над разрешената в избрани отсечки от републиканската пътна мрежа. В момента се прави необходимото техническо надграждане, като предстои да се извърши и интеграция между системите на тол управлението и МВР.
Ваканционни дестинации за септември: 13-те най-добри места, които да посетите