Транспортният сектор в България е на прага на национални протести, ако до началото на октомври държавата не започне да решава належащите проблеми в сектора. Водещите въпроси включват кризата с финансирането на автобусните превози и дългите опашки на гранично-контролно-пропускателните пунктове „Дунав мост“ и „Дунав мост-2“.
Проблемите с автобусните превози
Автобусният транспорт в България е в състояние на колапс, като основната причина е липсата на адекватно финансиране. Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи споделя за БНР, че недостигът на средства за безплатното пътуване на деца до 14 години е критичен, като в момента той възлиза на 57 милиона лева.
„Пари за това децата до 14 години в страната да пътуват безплатно се оказва, че нямаме… Надяваме се Министерство на финансите да вземе адекватна позиция“, заяви Милтенова пред „БНР“. Тя предупреди, че ако проблемът не бъде решен, от 1 октомври автобусните превозвачи може да спрат издаването на карти за деца, което ще създаде сериозни проблеми за много семейства в цялата страна.
Граничните проблеми на ГКПП „Дунав мост“
От Камарата на автомобилните превозвачи настояват за незабавни действия от страна на правителството за разрешаване на проблемите с дългите опашки на граничните пунктове „Дунав мост“ и „Дунав мост-2“. Според Димитър Димитров, шофьорите чакат до 35 часа на границата, което създава значителни трудности и стрес за транспортния сектор.
„В момента между вътрешнообщностна граница, каквато е тази между България и Румъния, се чака от порядъка на 30-35 часа… Разглобяват се камионите, почнаха детайлни проверки с газанализатори за мигранти… Държавата трябва да проведе съвместна среща на високо ниво с румънската държава“, призовава Димитров.
Призив за признаване на транспорта като бранш с национално значение
Йоана Лалова от Европейския транспортен клъстер подчерта значението на транспортния сектор за националната икономика, като призова той да бъде признат за бранш с национално значение. Лалова предупреди, че ако държавата не предприеме действия, транспортният бранш може да се наложи да предприеме драстични мерки, включително затваряне на държавата.
„Чашата е преляла“, категорично заяви тя, подчертавайки, че търпението на транспортния сектор е на изчерпване.
С наближаването на октомври, напрежението в транспортния бранш се засилва, като протестите могат да доведат до сериозни последствия за цялата страна, ако не бъдат предприети необходимите мерки за решаване на тези критични проблеми.
Vogue: Защо тази балканска столица е най-оживеният град в Европа в момента?