Ще има ли трета лента или дублиращо трасе на АМ „Тракия“ между Пловдив и София?

Предвижда се отговорът да бъде даден от технико-икономически анализ

1
64
АМ "Тракия"
АМ "Тракия". Снимка: АПИ, Архив

„За да реализираме визия 0 жертви при пътнотранспортни произшествия са необходими съвместни усилия – на институциите, пряко ангажирани с пътната безопасност, неправителствения сектор, медиите и обществеността.“

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова в Пловдив по време на 10-та юбилейна конференция „Визия 0 – нула жертви при пътнотранспортни произшествия“.

„МРРБ преглежда задълбочено и актуализира нормативната уредба, необходима за гарантиране на пътната безопасност“, подчерта тя и увери, че Агенция „Пътна инфраструктура“ полага усилия за осигуряване на условия по републиканската пътна инфраструктура. Намаляването на жертвите по пътищата изисква постоянна работа, а общите комуникационни и мотивиращи кампании, напомнящи за важността на темата, са също важна част по пътя към постигане на целите. Статистиката показва, че пътно транспортните произшествия са заради неспазване на правилата за движение по пътищата, каза още министърът в приветствието си към участниците.

Преди това пред медии тя съобщи, че скоро се очаква да бъде издадено разрешение за строеж на Югоизточния обход на Пловдив. Строителните дейности ще започнат след обнародването му в Държавен вестник. И допълни, че: „Служебният кабинет внесе изменения в Закона за движение по пътищата, с които се дефинира средната скорост. Надграждаме информационната система, като ангажимент на МРРБ е тя да бъде готова за правоприлагане на средна скорост до края годината.“

Министър Коритарова уточни, че реалното засичане ще започне, когато бъдат приети и обнародвани промените в Закона за пътищата, тъй като това е основата, на база на която камерите ще могат да правоприлагат средна скорост. Към момента те се сертифицират. Следващата година не се очакват промени в цената на винетните такси, информира още регионалният министър.

„Догодина се обмисля технико-икономически анализ, който да докаже необходимостта дали да се премине към изпълнението на трета лента или да се помисли за по-дългосрочно решение като дублиращо трасе на магистрала „Тракия“ между Пловдив и София“, информира министър Коритарова.

Анализът ще покаже колко ще струва строителство на трета лента с подмяна на съоръжения по нея или алтернативно трасе, поясни председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев.

„Ако направим трета лента, няма да има аварийна лента по съоръженията и тунелите и направата на нови съоръжения ще излезе много скъпо. Анализът ще покаже дали това е икономически съобразно или може да се постигне нещо по-добро“, каза още инж. Вълчев. Той обясни, че проблемът с третата лента са многото съоръжения в участъка от София до 70-и километър на автомагистралата.

През медиите министър Коритарова апелира за спазване ограниченията за движение по пътищата, което е един от факторите за по-висока пътна безопасност.

Въпреки жалбата на архитекти: Община Бургас планира нов етажен паркинг в квартал „Възраждане“

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments