Одобрено е трасето за обхода на ж.к. „Меден рудник“ в Бургас

Как това ще облекчи трафика

4
7535
Трасето за обхода на ж.к. "Меден рудник"
Трасето за обхода. Снимка: Община Бургас

Общинските съветници подкрепиха докладната записка за определяне на трасето за южен обход на ж.к. „Меден рудник“. Решението е свързано с реализация на пътна инфраструктура от първостепенната улична мрежа на Бургас, която ще доведе до облекчаване на пътния поток, безконфликтно транспортно обслужване на прилежащите жилищни зони, както и бързо и безпрепятствено извеждане на трафика от града.

Предвижда се изграждане на пътна връзка на ж.к. „Меден Рудник“ до републикански път І-9 „ГКПП Дуранкулак – Бургас – ГКПП Малко Търново“ с четири ленти за движение, кръгово кръстовище при обвръзката му с уличната регулация на жилищния комплекс и пътен възел на две нива, тип „тромпет“, при връзката с път І-9. Дължината на пътната връзка е 2400 м, а габаритите на пътя 20 м.

„Меден рудник“ е най-големият жилищен комплекс на територията на Бургас с население от над 60 000 жители – предимно младо и работоспособно население. Голяма част от жителите на комплекса работят в централната градска част на града, в пристанищните терминали, летището, в големите търговски центрове и обслужващи зони, в индустриалните зони и по Черноморието. Всички зони за труд са на отстояние от комплекса и изискват придвижване с транспорт. Трудовата заетост предполага голям поток от трудови пътувания от и към комплекса.

С нарастването на населението на комплекса в резултат на усвояване на нови жилищни територии, както и разширяването на производствените зони и изградените нови мощности в тях в последните 25 години се увеличава значително интензивността на движението на територията на комплекса, а това води и до значително увеличаване на броя на моторните превозни средства на домакинство.

Създаването на добри условия за връзка и транспортна обезпеченост на територията е едно от съществените условия за развитие на бизнеса и подобряване на средата за труд и обитаване.

Решаването на проблемите, свързани с трафика, с намаляване на предпоставките за възникване на ПТП, създаването на пълноценна и устойчива градска среда, осигуряване на адекватни условия за обитаване и труд и безопасна инфраструктура са основни приоритети в политиката на Община Бургас.

Към момента комплексът е свързан с пътища от републиканската пътна мрежа и улици от първостепенната мрежа на Бургас главно през една точка: Бургас – Средец-Созопол, който е пресечна точка на републикански пътища – път I-9 и II-79.

Трасето на новата пътна връзка е съгласувано с РИОСВ-Бургас, Агенция пътна инфраструктура, дирекция „Инфраструктурата на отбраната“ към Министерство на отбраната, ВиК ЕАД и с Електроразпределение Юг.

Проблемите с трафика и адекватното транспортно обслужване са от значителен обществен интерес, поради което се допуска предварително изпълнение на решението.

Общински съвет-Бургас послуша гражданите за бъдещите етажни паркинги в ж.к. „Възраждане“

Абониране
Известие от
guest

4 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Дъаа
Дъаа
1 месец по-рано

Какви 60000, над 100к е вече Меден рудник..

Курти
Курти
1 месец по-рано

Меден курник!:)

Стефанов
Стефанов
1 месец по-рано

Винаги ли трябва да се намират най-сложните и откачени решения? Път само над водата!!!! Това по-евтино ли е?
И прословутият ТРОМПЕТ на Северният обход е толкова сложно проектиран.
Да, пари трябва да се печелят – от Проектанти и Строители!

Фар Бс.
Фар Бс.
1 месец по-рано

Това трасе е анти логично. Явно на кмета и проектантите не е ясно от къде е потока. Първо от Магистрала Тракия през Бургас към М.Търново и южно черноморие.. За да се намали този трафик който е през сезона е по-добре да се разшери в скростен път отсечката която се отклонява от маг.Тракия за Созопол и да мине около Горно езеро после с кръгово зо М.Рудник през блатото М.Търново и Южно черноморие. Така ще се освободи трафика Бс. М.Рудник и на Юг. А съществуващия път Бс. М.Рудник може спокойно да се разшери с по едно платно преди кръговото на Трапезица отбивката… Прочети още »