„Алианц Банк“ предупреди българите да се пазят от фишинг измами, на които могат да станат жертва. Те могат да бъдат подведени да предоставят лична или финансова информация, като се представят за легитимни финансови институции. Това може да включва пароли, данни за банкови карти, ПИН кодове или друга поверителна информация.
Ето какво написаха от Алианц Банк, в съобщение, изпратено до клиентите си:
Предупреждаваме Ви за повишен риск за фишинг измами от името на Алианц Банк. Моля, не предприемайте действия за потвърждение или промяна на потребителско име, парола, платежни карти и лични данни чрез линкове в имейл.
Бъдете бдителни и при съмнение се свържете с нас: 0700 13 014 или support@bank.allianz.bg.
Екипът на Алианц Банк България“.
При фишинга измамниците често създават уебсайтове, които изглеждат идентични с тези на банките. По този начин те подвеждат жертвите да въведат данни, мислейки, че взаимодействат с легитимна институция. В някои случаи се използват тактики на сплашване или създаване на усещане за спешност. Те върдят, че акаунтът на потребителя е компрометиран или че е нужно да се потвърди важна информация.
За да се предпазите от фишинг измами, е важно да обръщате внимание на детайлите на съобщението. Например, проверявайте внимателно имейл адресите на подателите, тъй като те често леко се различават от тези на реалните банки. Ако получите съобщение, което изглежда подозрително, не кликвайте директно върху линковете в него. Вместо това, посетете уебсайта на банката, като въведете адреса ръчно в браузъра си. Уверете се, че сайтът има сигурно SSL криптиране (адресът трябва да започва с „https://“ и да има катинар до него), което гарантира, че връзката е защитена. Никога не предоставяйте лична или финансова информация по имейл или SMS, защото легитимните банки не изискват подобни данни по този начин.
Фишинг съобщенията често съдържат правописни грешки или изглеждат непрофесионални, което също може да бъде знак за измама. Ако банката ви предлага двуфакторна автентикация, включете я за допълнителна защита. Антивирусният софтуер също може да помогне за блокиране на фалшиви уебсайтове и откриване на злонамерени опити за измама.
Ако подозирате, че сте получили фалшиво съобщение, свържете се директно с банката чрез официалния й телефонен номер или имейл, за да потвърдите легитимността на комуникацията. Ако вече сте станали жертва на фишинг измама, незабавно се свържете с банката, сменете паролите си и следете за неоторизирани транзакции. Важно е също така да докладвате измамата на компетентните органи, като Комисията за защита на потребителите или полицията.
[…] […]
Тази банка така ли иска да скрие кражбите на пари от погасителните вноски на клиентите си. Живи измамници къде се крият и тези от БНБ.