Цоков за частното образование: Повече от 30% от тях въвеждат иновации

Министърът на образованието подчерта значението на иновациите и креативността в частното образование

0
39
Проф. Галин Цоков
Проф. Галин Цоков. Снимка: МОН

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков откри четвъртата годишна среща на Българската асоциация на частните училища, подчертавайки че над една трета от тях работят с иновативни методи, целящи подобряване на учебния процес и адаптация към съвременните технологии.

Ролята на иновациите в частното образование

По данни на Министерството, от 229 частни образователни институции в страната, 39 са иновативни. Тези училища не само обновяват традиционните методи на обучение, но и развиват ключови компетентности и мотивация у учениците, като ги подготвят за бъдещето. Министър Цоков отбеляза, че частното образование е важна алтернатива в системата, предоставяйки различен училищен подход и възможности за креативност в учебния процес.

Партньорство за по-добро образование

Председателят на Българската асоциация на частните училища Мария Каменова изтъкна значението на партньорството между частните образователни институции и държавата.

Иновативните училища обновяват традиционните методи на обучение и провокират учениците да участват активно“, каза Каменова, подчертавайки, че подобряването на мотивацията и критичното мислене сред учениците е ключово за развитието на цялостната образователна система.

Акценти от събитието

По време на срещата, проф. Цоков подари реплика от Рогозенското съкровище на председателя на БАЧУ – символ на партньорството между държавните институции и частното образование. В дискусията, ръководена от заместник-министър Наталия Митева, участваха ректори на частни университети, директори на регионални управления на образованието, както и представители на Столична община и Асоциацията на индустриалния капитал в България.

Проектозаконът за лекарствата: Бърз достъп до вноса и контрол на наличностите

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments