Австрийският производител на мотоциклети KTM, известен като най-големият играч в индустрията в Европа, е на прага на икономическа криза. С драматичен спад в продажбите и нарастваща загуба от 181 милиона евро за 2024 г., компанията е принудена да подаде молба за фалит.
След впечатляваща печалба от 127 милиона евро през предходната година, сегашният финансов срив изненадва дори експертите в сектора. Основните причини за кризата включват намалените продажби на ключовите пазари в Европа и САЩ, както и липсата на адаптация към новите изисквания за мобилност.
Главният изпълнителен директор на KTM Щефан Пиерер залага на преструктуриране по новата процедура на ЕС. Това ще осигури временна защита от възбрани до края на февруари, като целта е да се спасят заемите на стойност 250 милиона евро. Производството продължава, а сервизните услуги и дилърите функционират нормално.
До Коледа KTM трябва да представи спасителен план, който да убеди инвеститорите и да предложи решения за устойчиво развитие. Отношенията с индийския партньор Bajaj и бъдещето на Pierer Mobility също са заложени на карта.
Кризата изисква радикални мерки. Компанията е изправена пред необходимостта да преосмисли бизнес модела си, включително да разгледа потенциала на електромобилността. След като дълго време се противопоставяха на тази тенденция, електрическите превозни средства сега могат да се окажат спасителен фактор за компанията.
Щефан Пиерер, който през 1992 г. успя да спаси компанията от първия ѝ фалит, отново е изправен пред трудната задача да възстанови KTM. Това включва не само осигуряване на допълнителен капитал, но и предоговаряне на корпоративните структури.
Критичните месеци предстоят. Коледният сезон ще бъде решаващ за успеха на спасителния план. Инвеститорите, служителите и почитателите на KTM наблюдават ситуацията с надежда, но и с опасения.
Дали компанията ще успее да се справи с кризата и да запази водещата си роля в мотоциклетната индустрия, или ще трябва да се трансформира из основи? Отговорът ще стане ясен в идните седмици, но едно е сигурно: KTM е пред изпитание, което може да определи бъдещето на европейската мотоциклетна индустрия.
Снимката е на Suzuki Vstrom, а не на KTM. Толкова ви знае мозъка и на вас🤣