Край на „задължителните“ договори с мобилните оператори? Ще плащаме ли по-малко?

Промени в Закона за електронните съобщения целят защита на потребителите от нелоялни търговски практики

2
31
Телефон, мобилни оператори
Снимка: Pixabay

Потребителите скоро ще могат да прекратяват договорите си с мобилни оператори без неустойка при едностранно увеличение на цените. Това предвижда нов законопроект за промени в Закона за електронните съобщения, внесен от народни представители на „Продължаваме промяната–Демократична България“. Предложението е насочено към защита на гражданите от нелоялни търговски практики, които нарушават принципите на добросъвестност в дългосрочни договори.

През последните две години мобилните оператори в България предприеха няколко едностранни увеличения на цените, позовавайки се на инфлационни индексации. Според Комисията за защита на потребителите /КЗП/ тези действия представляват нелоялна търговска практика. Софийският районен съд дори ги обяви за нищожни, защото не предоставят равноправни условия за клиентите.

Случаят привлече вниманието и на европейските институции. Български съдия отправи преюдициално запитване до Съда на Европейския съюз, който ще реши дали тези инфлационни индексации са съвместими с европейското право.

Новите предложения от ПП-ДБ целят трайно регулиране на отношенията между операторите и потребителите. Основната идея е клиентите да могат да прекратят договорите си без неустойка при всяко едностранно повишаване на цените. Това включва и случаи на инфлационна индексация. Според вносителите, промените ще насърчат конкуренцията, като операторите ще трябва да се борят за потребителите с по-добри условия, а не чрез координирани увеличения на цените.

С въвеждането на законодателните промени, потребителите ще бъдат защитени от финансово обременяващи решения на мобилните оператори. Те ще могат свободно да избират услуги, които отговарят на техните нужди, без страх от неустойки при прекратяване на договорите.

Новият законопроект се очаква да постави край на несправедливите практики в телекомуникационния сектор и да върне доверието на гражданите към мобилните оператори. Промените в Закона за електронните съобщения са стъпка към по-добра защита на потребителите и по-прозрачна телекомуникационна индустрия в България.

Абониране
Известие от
guest

2 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Край на „задължителните“ договори с мобилните операт… […]

trackback

[…] Край на „задължителните“ договори с мобилните операт… […]