Вчера в Областна администрация се проведе ключова среща с участието на представители на институции и сдружение „Бъдеще за село Труд“. Основната тема беше решаването на липсата на обществен транспорт до село Труд – проблем, който засяга не само местните жители, но и други населени места в България.
В момента законовата рамка не позволява на общини като Марица да сключват договори с превозвачи за обслужване на градски линии. Това води до транспортни проблеми в много общини. На срещата бяха обсъдени предложени законодателни промени, които вече са внесени в транспортната комисия на Народното събрание. Те целят осигуряване на устойчива транспортна свързаност.
Подкрепа за измененията е заявена от няколко областни управители, които също се сблъскват със сходни проблеми. На 19 януари 2025 г. предстои община Пловдив да избере нов превозвач за линия 1. След този избор ще започнат преговори за включването на село Труд в маршрута. До влизане в сила на законодателните промени, маршрутът ще се базира на икономически принцип, което ще наложи различна цена за билетите за жителите на Труд.
„Трудностите, с които се сблъскваме, са познати на много общини в страната. Борбата за промени в закона е кауза не само за Труд, но и за цяла България,“ заяви председателят на сдружение „Бъдеще за село Труд“ Галина Тошева. Сдружението „Бъдеще за село Труд“ планира да търси съдействие от министъра на транспорта и общинските съветници в Пловдив и Марица, за да ускори процеса на законодателните промени. Усилията целят не само решаване на проблема за селото, но и създаване на модел за справяне с подобни ситуации в други населени места.
Предложените законодателни изменения имат потенциала да решат транспортни проблеми в България на национално ниво. С активната подкрепа на институции и граждански организации, село Труд може да се превърне в пример за успешно преодоляване на транспортни предизвикателства.
Най-важното от изминалата седмица – пълноправното ни членство в Шенген и консултации при президента