Владислав Панев: Социалните мрежи стимулират скандалното и радикалното!

0
17
Владислав Панев
Владислав Панев. Снимка: Facebook

Бизнес моделът на социалните мрежи е да стимулират скандалното и радикалното. Защото те предизвикват дискусии, кликове и задържат вниманието на хората. Това написа в свой коментар по въпроса в социалната мрежа Facebook политикът Владислав Панев. Той подчерта, че по този начин се продават повече реклами. И описа резултатът от всичко това, а той е следният: 

„Бизнес моделът на социалните мрежи е да стимулират скандалното и радикалното. Защото те предизвикват дискусии, кликове и задържат вниманието на хората. Така се продават повече реклами и оценката на съответната мрежа расте. Затова и алгоритмите са така разработени и ориентирани към печалби. Те са правопропорционални на радикализацията на обществата. Виждаме процесите по целия свят.

Изявлението на Цукърбърг вчера за намаляване на цензурата е много логично и в духа на новото време. Този ход ще увеличи печалбите на Мета. Един вид е негова отговорност към акционерите. И ако държавата очевидно го позволява, той ще го направи.

Най-логичното е всеки от нас да се грижи сам за източниците си на информация.

Брадва, Секира и сайтове с подобни имена очевидно търсят сензацията със същата цел като социалните мрежи. За повече кликвания и задържане на вниманието.

Информационната война обаче съвсем не се ограничава до тях. А е целенасочена държавна политика. Фабриките за тролове в Русия са идеален пример.

Така че когато се говори за отделяне на 2, 3 или 5% за отбрана, това включва и защита от опити за промиване на мозъци. И тук границата между тази защита и бруталната цензура е много тънка. За да не се озовем в другата крайност – например със Закона за защита на държавата, който блокира всякакво различно мнение.

За съжаление живеем в прекалено интересни времена. А не виждам България въобще да е готова за тях.“

Незряща двойка – българин и колумбийка, се ожениха в Добрич. В Бургас им отказаха!

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments