Колоездачите искат да карат в бус лентите, ако са с максимална скорост. Освен това те настояват да ги изпреварват с поне 1 метър разстояние вляво и да са изправени, докато управляват велосипедите си.
Те припомниха исканията си за законови промени заради две катастрофи в София, при които загинаха колоездачи. През октомври шофьор блъсна 42-годишния Константин Касабов, баща на две деца, и избяга. Полицията все още го издирва.
Пред „24 часа“ председателят на сдружението „Велоеволюция“ Иво Делин призова водачите да ги пазят, а не да ги убиват.
Предложението им да бъдат изпреварвани поне на 1 метър разстояние вляво обаче е отхвърлено от Пътна полиция при разглеждането на изцяло новия Закон за движение по пътищата. Мотивът им е, че има места в градовете, където никой няма да може спази това разстояние.
От Министерството на транспорта смятат, че трябва да бъдат изградени велоалеи и велопътеки.
От Асоциацията на пострадалите от катастрофи пък се обявиха за одит на всички велоалеи, защото според тях има такива, които са опасни. Те поискаха и по-големи присъди за убийците на колоездачи, особено тези, които са избягали от местопроизшествието.
От организацията също смятат, че трябва да се позволи на велосипедистите да карат в бус лентите. От Пътна полиция също са съгласни с предложението. То е записано в проекта за нов Закон за движение по пътищата.
Няма единно становище обаче по въпроса дали колоездачите да карат с каски и светлоотразителни жилетки. От вътрешното министерство дават за пример шофьорите на автомобили, които задължително слагат предпазен колан и са с включени светлини. Велосипедистите обаче им опонират, че не могат да изкачват баири, ако не карат изправени.