Нов етичен кодекс в НАП задължава служителите да са неподкупни

0
421
НАП
Снимка: Искра.бг, Ирина Мазганова

Нов етичен кодекс в Националната агенция за приходите задължава служителите да са неподкупни, внимателни към всеки клиент и политически неутрални. Правилата важат за всички работещи в НАП, независимо от позицията, която заемат.

В документа е записано, че служителите в агенцията са изпълнител на волята и интересите на държавата.

Пет пък са ценностите, които са основни за НАП. Това са екипното начало, честността и доверието, мотивацията и качественото обслужване на клиентите. Служителите вече са задължени да изслушват внимателно всеки, да използват позитивен език и да признават грешките си.

Справедливост, законност и равнопоставеност е първият принцип в работата, се посочва още в кодекса. Така вече никой не трябва да бъде дискриминиран заради неговата народност, етническа принадлежност, материално положение или политическо такова, образование и т.н.

На служителите на агенцията им се забранява да изказват мнения или твърдения, които накърняват правата и честта на друг човек, в това число и на организации. Те трябва да бъдат и политически неутрални.

Що се отнася до достъпа до защитена информация на работещите в НАП, те трябва да спазват правилата за нейното опазване и неразгласяване. Това важи и за тези, които вече са напуснали агенцията.

Освен това има изрично изискване служителите да не се поставят в конфликт на интереси, а ако попаднат в такъв, трябва незабавно да уведомят своя пряк ръководител.

Ако работник е разследван от МВР, прокуратурата или друг държавен орган, той също трябва да даде сведения за това на шефовете си. В същото време НАП ще защитава своите служители до доказване на тяхната вина.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments