Държавата вече ще поема 80% от разходите при промотиране на вино в чужбина

0
141
Червено вино
Червено вино. Снимка: Pixabay

Държавата вече ще поема 80% от разходите при промотиране на вино в чужбина. Това съобщиха от Държавен фонд „Земеделие“. Досега се заплащаха 50 на сто. Допълнителните 30% ще се дават като национално съфинансиране.

Първият прием по мярката за 2020 година ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март. По нея ще се промотират вина със защитено наименование, сортови и вина със защитено географско указание. Ако кандидат промотират продукти без защитено наименование за произход или защитено географско указание, те ще имат право само на 50% финансиране.

Друга новост е увеличението на годишния бюджет на мярката. През 2019 година са били отпуснати 4,69 милиона лева, а за 2020 година са предвидени 6,3 милиона лева. От парите за тази година 3,9 милиона лева са европейско финансиране и над 2,3 милиона лева са национално.

От средствата могат да се възползват дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните две години надвишават 50% от общите им приходи.

За финансиране имат право да кандидатстват и организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации в сектора, междуправителствени организации, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации.

Срокът за изпълнение на проекта е от 1 до 3 години след сключването на договора с Държавен фонд „Земеделие“. Максималната стойност, която може да бъде отпусната по един проект на търговско дружество, е 1 милион лева. За останалите е 4 милиона лева.

По мярка „Популяризиране в трети държави“ могат да се заявяват проекти за промотиране в държави като Китай, Мексико, Тайван, Бразилия, Сингапур и много други.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments