С 34 гласа „за“, 13 – „против“ и двама „въздържал се“ общинските съветници решиха да бъдат вдигнати цените при принудително репатриране на автомобили в Бургас. Предложението беше внесено от зам.-кмета от бюджет и финанси Красимир Стойчев. Неговият аргумент за поисканото увеличение е, че цените не са актуализирани от 2012 година, а оттогава насам са скочили разходите за заплати на персонала и за гориво.
Нарушителите ще плащат различни санкции в зависимост в коя от трите зони са паркирали неправилно. В Зона 1, която включва централната градска част, вече ще се дължат по 46 лева без ДДС, вместо досегашните 36 лева без ДДС. В Зона 2, в която влизат няколко квартала, сред които „Изгрев“ и „Славейков“, ще се плащат по 52 лева вместо досегашните 43 лева. В Зона 3, в която се включва квартал „Меден рудник“, ще се плащат по 72 лева без ДДС вместо досегашните 60 лева.
От партия „Средна европейска класа“ /СЕК/ се обявиха „против“ това райониране и повдигнаха въпроса не е ли по-добре в „Меден рудник“ да бъде изграден наказателен паркинг, отколкото да се плаща такава висока цена за принудително репатриране. Ето какво още каза общинският съветник Красимир Калудов:
„Цените са твърде високи. Ако ще увеличаваме цените в Меден рудник, не е ли по-добре да се направи паркинг, за да не е толкова скъпо. Няма да подкрепим докладната, иначе подкрепяме всяка инициатива за изграждане на нови паркинги. Но увеличаването на финансовия размер на санкцията е насочено срещу интересите на хората.„
От своя страна Константин Бачийски поиска да знае какви са разходите за заплати в момента. Оказа се, че те са 435 000 лева. Според него това е твърде много:
„На мен разходите ми се струват много завишени. Излиза, че един човек получава с осигуровките по над 1900 лева на месец. Аз ще дойда в общината да проверим цифрите.“
От общинското предприятие „Транспорт“ подчертаха, че цените трябва да се увеличат, защото разходите за репатрирането са се повишили значително през последните 8 години и тази дейност вече трябва да се дотира от бюджета. Ето какво каза Андрей Рунчев:
„Всички сме наясно как се увеличават разходите за тази дейност – заплати, осигуровки, гориво и т.н. Тази сума се заплаща от нарушителите, а не от всички съвестни граждани. Тенденцията е за общо намаляване на нарушенията от гражданите.“
От ГЕРБ обявиха, че не приемат аргументите на партия СЕК. Ето какво каза Евелина Михалева:
„Аз не смятам, че трябва да оставим нарушителите. След като си нарушил правилата, трябва да си плащаш. След като се вдигнат малко цените, хората ще бъдат много по-внимателни.“
Красимир Калудов от СЕК отговори, че те не толерират нарушителите и допълни:
„Аз два пъти съм плащал. Против сме увеличението на размера на тези глоби. Размерът и в момента е висок. При средна заплата от 800 или 900 лева някой да плати 120 лева е твърде много. Не сме съгласни и с районирането.“
От БСП също се обявиха против увеличението на цените за паяка. Те внесоха предложение да се запази настоящото им равнище, но то беше отхвърлено. Ето аргументите на Живко Господинов:
„Ние също сме против. Ние имаме следното предложение – за да се осъществи едно преместване се харчат над 49 лева. Нека да се увеличили поставянето на скоба от 15 на 25 лева и да не се увеличава за репатрирането на автомобили. В столицата струва 60 лева, но територията на Бургас не е съизмерима с тази на столицата.“
Зам.-кметът по финансите Красимир Стойчев обаче обясни, че това предложение нарушава правилата, защото не може парите от слагането на скоби да се прехвърлят към дейността по репатрирането.
От ДБГ пък подкрепиха докладната записка, въпреки че не приеха аргументите на вносителите за увеличаването на разходите. Ето какво каза Живко Табаков:
„Мотивите не ги одобрявам, защото не може да се приеме, че щом разходите са вдигнати, трябва да вдигнем и цената. Но, щом става дума за контрол върху нарушителите, ние ще подкрепим докладната. Ние обаче ще внесем предложение да има малко по-голяма публичност, защото хората не се дразнят толкова от цената, колкото от това къде отиват парите от глобите. Затова смятаме, че ще е добра практика ОП „Транспорт“ в края на бюджетната година да дава отчет, за да може бургазлии да знаят, че тези пари наистина се харчат за града.“
От ДБГ обявиха, че нямат съмнения, че средствата наистина се харчат за град Бургас.