„Годишна програма за развитие на туризма в Община Пловдив за 2019 година“ бе приета след продължителни дебати на заседание на общинските съветници в града под тепетата.
Местните управници разгледаха и развитието на населеното място през миналата календарна година. По-голяма част от тях са на мнение, че Европейската столица на културата не е оправдала очакванията.
Един от първите, които взе отношение по темата бе Николай Радев от БСП. Заяви, че очаква да се увеличи броят на туристите в населеното място:
Изтече една много важна година за града под тепетата. Превръщането на Пловдив в Европейска столица на културата трябваше да доведе милиони туристи. Това обаче не се случи. Дават се много пари. Резултати липсват.
Слави Георгиев смята, че е необходимо да се търсят нови подходи, за да се постигне ръст:
Раздаването на 10 000 брошури е една отживелица. Нужни са други средства. Блогърите и влогърите са онези, които водят чужденци в България. Трябва да се погрижим и за вътрешния туризъм. Пловдив е представен в скучна рамка и е необходимо да се излезе от нея. Това няма как да се случи само със съдействието на Община Пловдив, иска се много по-сериозна подготовка.
Стефан Послийски от ВМРО също изрази становище. Според него ключът към развитието в сферата трябва да се търси в легендите:
Имаме богата история. Нужно е да седнем и да измислим коя е легендата за Пловдив, която ще доведе чужденците. После да съберем хотелиерите, ресторантьорите, блогърите и влогърите и заедно да инвестираме усилията си върху нея.
Думите му бяха контрирани от Йордан Илиев от ГЕРБ, който твърди, че Европейската столица на културата не е постигнала малко:
Ключовата дума за този град е многообразие. С това, че станахме Европейска столица на културата постигнахме много повече от онова, което бихме направили чрез реклама.
Изтъкна, че е пътувал много из Америка. Тамошните не били чували за родината ни. Самият факт, че медиите им са ни отразили определи като показателен и голяма крачка към бъдещето.
Заместник-кметът на Пловдив Илия Кирчев коментира, че имаме фестивали, които привличат посетителите и трябва да се запазят. Подчерта, че се работи върху идея за програма за развитие на децата на града, която да им помага да развиват талантите си и да бъдат на световна величина.
Общият бюджет на Програмата за развитие на туризма възлиза на 531 437 лева. От тях Общината ще отдели 195 000 за реклама на местния туристически продукт. Тя бе приета с 26 гласа „за“, 2 „против“ и 10 „въздържали се“.