Разширяване на комуникационните канали за рекламиране на Бургас и региона, общи маршрути между природни забележителности, които да включат природен парк „Странджа“, езерата Мандра, Вая и Атанасовско, както и орнитоложки център „Пода“, създаване на общ бранд – това са само част от предложенията, около които се обединиха общината и представители на туристическия бизнес. Целта е да се привлекат посетители извън активния сезон май-септември.
Други мерки предвиждат хайкинг и тракинг турове, предлагане на черноморска кухня, както и организиране на винени дегустации.
Срещата беше инициирана от ресорния заместник-кмет Диана Саватева и в нея взеха участие представители на туристически фирми, хотелиери, ресторантьори, собственици на атракциони, общински съветници, членове на администрацията.
Саватева обяви, че е нужно да се активират всички точки в туристическата карта на региона, за да се разгърне големият му потенциал. От нейните думи стана ясно, че общината се е фокусирала върху уикенд и събитийния туризъм извън летния сезон.
Освен това скоро може да започнат да се предлагат и посещения на туристически обекти по вода чрез така наречените морски таксита.
На срещата беше обсъдено и осъществяването на по-близки контакти между бизнеса и учебните заведения по туризъм.