Забравете “to do” листа! Използвайте 4 нови техники за увеличаване на производителността

0
67
Офис
Снимката е илюстративна. Източник: Pixabay

Ако целите ви за 2020 г. включват разрастване на бизнеса, по-висока организираност и строго изпълнение на поставените задачи в екипа, то продължете да четете тази статия, пише “Businessinsider” и предлага на своите читатели правилния начин за оптимизиране на времето на младите предприемачи.

Много модерни са новите планьори за разграфяване на задачите и може да е изкушаващо за вас да подходите чрез този метод. Има далеч по-подходящи инструменти, които можете да използвате, ако сте изпълнителен директор на съвсем нова или вече действаща компания. Въпреки че има проучвания, които предполагат, че изготвянето на “to do list” може да помогне за намаляване на тревожността и да осигури ред в иначе хаотичната работна среда, то ако сте предприемач, който цели да оптимизира работата, то това може да ви изиграе лоша шега.

Най-голямото предизвикателство, с което се сблъскват предприемачите, е изпълнение на ежедневните задачи и по-дългосрочните цели. Помислете само: работа с клиенти, създаване на съдържание, административни задължения, кореспонденция и стратегическо планиране пред дългосрочен растеж на бранда, стратегия на продажбите и т.н.

За предприемачите и собствениците на малък бизнес, които често трябва да превключват от едните задължения към другите, написването на задачите в отредени за целта планьори понякога дава усещането за прекалено много работа, което от своя страна може да повлияе негативно върху мотивацията и резултатите на самата фирма.

Как можете да допринесете реално за производителността?

Можете да бъдете по-продуктивни, като ефективно разпределите фокуса си върху задачите, които управляват вашия бизнес. Онези, които пряко се отразяват на крайния резултат, производителността на екипа и най-важните стратегически приоритети съответно ще заемат челното място.

Даниел Голман, психолог и автор на “Емоционална интелигентност и фокус: Скритият водач на върхови постижения” пише, че “насочването на вниманието към мястото, към което се стремите, е от първостепенна важност за лидерството”.

Ако сте собственик на бизнес, който се бори със задачите вски ден и се стреми успешно да изпълни най-важните от тях навреме, пробвайте съветите, описани по-долу.

1. Направете списък на стратегическите приоритети

Вместо да изброявате всичко, което искате да се случи в бизнеса (промяна на уебсайт, качване на оптимизирано SEO съдържание, цели за тримесечието, социални цели и други), и се опитвате да атакувате всяка една от тези цели наведнъж, променете тактиката си!

Разберете коя от всички тези цели е най-важна за вас и започнете с нея, като разпределите останалите по тримесечия. Може да започнете с написването на всички цели на един лист, погледнете ги хубаво, помислете върху тях и след това приоритизирате най-важните от тях. Помислете кои от тях ще ви донесат най-големи ползи в дейността. Вземете под внимание най-вече ефективността и работата на екипа, който ще се занимава с тях поотделно.

След като определите най-важните си стратегически приоритети за годината, направете график не повече от три основни приоритета на тримесечие. Това ще ви послужи като опорна точка, която ще ви крепи цялата година. Така през цялата година ще знаете, че не само работите, ами от вашата работа има ефективност.

2. Делегирайте отделните задачи на точните служители в екипа

Една от най-големите грешки в бизнеса е да се опитате да направите всичко сами. Ако имате екип, се опитайте да делегирате някои от важните задачи на някои от тях.

Внимателно изберете коя задача на кой човек да делегирате. Определете как изглежда в главата ви крайната цел от тази работа, за да се сведе до минимум проблемите с комуникацията и недоволството от крайния резултат.

Най-важното е да кажете на вашия екип защо стои зад тези проекти и как успешното завършване на тях ще допринесат за цялостната визия на компанията. Като започнете да давате ключови роли на членове от екипа, така ще се почувстват по-значими във фирмата и ще започнат да работят по-отговорно. Същевременно освобождавате своята глава и така може да мислите по-мащабно за най-важните казуси в компанията си.

3. Започнете да работите в обратен ред

Започнете от края (резултатът), след което върнете обратно към началото.

Например, ако искате резултатът от удрянето на продажби за 100 000 долара през следващия месец, какво трябва да подготвите този месец, за да стигнете до там

Започвайки от резултата и работейки назад, много по-вероятно е да постигнете това, което целите.

4. Фокусирайте се върху дейности за печелене на пари

Ако сте собственик на бизнес с екип, едно от най-важните неща, за които трябва да следите, са действията на кои служители движат фирмата ви напред. Подобно на дневник за консумираните храни, водете дневник и за дейностите, които ежедневно извършвате във вашия бизнес, като следите и кой точно отговаря за отделните задачи.

Видеоклипът е един от най-добрите ви начини за продажба? Тогава му обърнете специално внимание. Може да запишете и призив за действие на служителите, което също дава тласък за работа и съответно добри резултати в продажбите. Помислете кои са вашите дейности за печелене на пари и ги организирайте. Именно това е задачата на добрия предприемач.

Превод: Диана Тодорова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments