Ако работите 40 часа от 168-часова седмица, това е почти една четвърт от времето ви, прекарано в службата. Разбира се, вероятно ви се иска това време да е максимално приятно прекарано, но не всички хора успяват да останат щастливи в службата, пише “Business Insider”.
Всъщност “Teem” – компания за анализи на софтуер и работни места, която “WeWork” придоби през 2018 г., направи някои проучвания по темата. Според последното допитване за щастието на “Teem Employee” за 2017 г. над 1300 работници в САЩ, което е 48% от анкетираните, съобщават, че са недоволни или “донякъде щастливи” на работното място, което е с 8% повече от доклада на анализаторите през 2016 г.
Сред факторите, допринасящи за това, са лошият баланс между професионалния и личния живот, като според данните 48% от работниците не могат да разпределят времето си в тези насоки. 46% от хората се определят като недооценени в службата си, а 49 на сто се чувстват задължени да отговарят на колегите си по всяко време, поради наложената бизнес комуникация през приложения (най-често в Скайп бел. ред.)
Наскоро през 2019 г. “CNBC Surveymonkey” се обединиха и анкетираха над 8500 професионалисти в цялата страна в различни индустрии. Проучването установи, че 85% от анкетираните са донякъде или много доволни от работата си, а 30 на сто сериозно обмислят да напуснат работата си през последните три месеца.
“Работата може да бъде стресираща, но това не означава, че щастието не може да бъде постигнато”, заяви Зак Холквист, съосновател и ръководител на работния опит в “Teem”, пред Business Insider в имейл.
“Макар че може да ви се стори трудно, това е от съществено значение както за служителите, така и за работодателите. За да избегнете прегарянето и в крайна сметка да увеличите креативността и производителността си, уверете се, че наистина работите в среда, в която можете да се развивате ежедневно.”
Ето например, “Holmquist” и 12 други кариерни експерти споделят своите съвети как да бъдем по-щастливи в работата.
- Поставете професионалното си развитие на първо място
– Джилиан Сейджо, HR мениджър в “Development Intelligence”
Подобно на много преживявания в ежедневието ни, това да бъдеш щастлив в работата зависи на първо място от нагласата ти към самата работа, както и към хората, с които си сътрудничиш в офиса. Поставете професионалното си развитие на първо място – щастието в работата е да знаете, че можете да растете и да се обучавате във вашата компания. Професионалното развитие може да бъде всичко – от провеждането на уроци до знанието как да станете добър мениджър.
- Разберете какво наистина ви мотивира
– Кира Нуриели, основател и директор на “Harmony Strategies Group”
Много хора са недоволни от работата си, тъй като не са се впуснали в това, което ги мотивира основно – липсва им чувство за смисленост в работата или свързаност с екипа им. Така че, помислете задълбочено как определяте удоволствието, успеха и изпълнението на дейностите и вижте как това се свързва с онова, което в действителност правите на работа. Може би има връзка между това, което наистина ви мотивира и как се отнасяте или към проектите, в които се ангажирате, или към екипите, в които участвате.
- Дайте си сметка за положените усилия и направете съответните промени
– Сара Грийнбърг, лицензиран психотерапевт и водещ треньор в “BetterUp’
За следващите три дни запишете всичките си задачи по време на работа и извън нея и отбележете дали всяка една от тях е изпълнена, както трябва. Включете както добре свършени планирани дейности, така и неволните отклонения (т.е. отлагане или зацикляне в имейлите например).
След три дни прегледайте резултатите си. Запитайте се дали има някакви промени, които можете да направите, за да редуцирате негативните действия в работат си. След това помислете как да съсредоточите тази изгубена енергия в нещо по-полезно както за вас, така и за компанията ви.
- Правете си почивки от 10 до 15 минути
– Пенелопе Бракет, мениджър за развитие на практики в “RiseSmart”, компания за кариерни услуги и съвети за управление
Отделете 10-15 минути за себе си – независимо дали става дума за медитация, разходка, разтягане, слушане на музика или настройване на личните ви мисли. Ако си дадете повече време за почивка, лесно ще презаредите и ще се заземите. Може по-лесно да се фокусирате върху работата си и съответно резултатите да са по-добри накрая.
- Запазете си файл с усмивка
– Лорън Мак Гудуин, изпълнителен директор и основател на “Career Contessa” и създател на проекта “Заплати”
Спрете да се сравнявате с непознати в Интернет и поддържайте списък с вашите постижения, комплименти и благодарности от истински хора.
- Припомнете си защо харесвате работата си
– Естер Гонсалес Фрийман, сертифициран треньор по кариерно развитие и основател на “E Powered Media”
Припомнете си защо искахте да постъпите точно на тази работа в началото на своята кариера. През повечето време ние сме много развълнувани да започнем нова работа, но с течение на времето, когато стресът се натрупва, ние губим от полезрението си какво на практика ни прави щастливи да ходим всеки ден в този един и същи офис.
- Бъдете дисциплинирани по отношение на почивката и баланса
– Шефали Райна, треньор по кариерно развитие, базиран в Ню Йорк
Не можем да излеем от празна чаша. За да останете високоенергийни, продуктивни, ангажирани и по-щастливи в работата си, е важно да поставите приоритет на баланса и времето за изчакване. Грижата за себе си и приоритизирането на съня, хидратацията, храненето и упражненията са важна част от това да можем да бъдем щастливи в службата.
- Не бъдете “на линия” 24/7
– Зах Холквист, съосновател и ръководител на работното място в “Teem”, компания “WeWork”
Освен ако не е спешна ситуация или някакво извънредно обстоятелство, служителите никога не трябва да бъдат или да се чувстват принудени да бъдат на линия за работа през цялото време от денонощието. Организациите не е необходимо и, честно казано, не трябва да прилагат среда, която насърчава екип, който винаги да се включва, за да работи. Това, от което те се нуждаят, е щастлива работна среда.
- Изградете ваша собствена мрежа
– Дина Байковиц, главен служител в мрежата и съосновател на “Fireball Network”
Някои от най-дълбоките взаимоотношения в нашия живот се формират по време на работа. Имаме нужда от приятели, ментори, съветници и защитници, за да отхвърлим идеите, да поискаме експертен съвет, да размърдаме мозъка си, да се развеселим, дори някой да ни помогне да намерим решение на определен проблем. Тези хора могат да са част и от нашия празник в края на седмицата или да ги поканим на рождения си ден. Изграждайки вашата мрежа, имам предвид развиване на смислени отношения с хора, на които се възхищавате и уважавате, които ви подкрепят в кариерния ви растеж и се грижат за вашето щастие и които ще подкрепите по същия начин в замяна.
- Свържете работата си с вашите най-силни страни
– Даян Росен, адвокат и съосновател на “Compass Consultants”, компания, която помага на организациите да мотивират и мобилизират своите служители.
За да сте по-щастливи в работата, опитайте се да свържете ежедневните дейности в офиса с най-добрите страни от вас самите, както и ценностите, които вие изповядвате. Дори ако работата ви няма голяма цел, можете да изживеете своите ценности по свой собствен начин. Те могат да включват добро третиране на околните, преподаване, вършене на работата с положително намерение, даване на максимума от себе си, усилена работа. Работата може да бъде и модел при възпитаване на децата ви или просто начин да осигурите семейството си финансово. Като имате реална представа за това какво ви дава работата, има доста по-голяма възможност да си я харесвате и да я облицовате в смисъл.
- Ограничете времето с отрицателно настроени колеги
– Ребека Гебхард, основател и консултант в “Rise Up Consulting”
Някои хора ще се оплакват от работата си или ще разнасят клюки в офиса, но никога няма да напуснат. Така че, ограничете времето, прекарано с отрицателни колеги. Прекарвайте време с хората, които са позитивни и се движат нагоре в кариерата си. Това са отношенията, които трябва да култивирате, защото те ще ви бъдат от полза в бъдеще.
- Говорете по-често с шефа си
– Дейв Лейн, главен изпълнителен директор на “Inventiv”
Най-добрият начин да бъдете по-щастливи в работата е да говорите по-редовно с шефа си. Макар че в началото може да ви е неудобно, разговорът с него ще ви помогне да откриете възможности за по-положително въздействие – разберете какво интересува ръководството, какви резултати изисква и съответно така ще разберете как по-точно вие може да допринесете за всичко това.
Приемането на по-съвместен подход към работата ви ще увеличи видимостта на вашите постижения и ще ви даде по-дълбоко усещане за целта при ежедневната ви работа.
- Изхвърлете идеята за “правилно” и “грешно”
-Стивън Динкин, президент на Националния център за разрешаване на конфликти
Вашите мнения и емоции са валидни и следователно същото се отнася и за вашия опонент. Пуснете своето его – цивилизоваността означава да показвате търпение и уважение към хората, които са на различно от вашето мнение. Дишайте и отделете време за размисъл преди да говорите. Опитайте се да обмислите това, което ще кажете, вместо да се опитвате да доказвате, че изразявате цялата истина (защото всъщност никой не го прави).
Превод: Диана Тодорова