Докато коронавирусът продължава да се разпространява, фитнес залите в цялата страна затварят вратите и се приспособяват към една нова реалност. Внезапната промяна подтикна към креативност и гъвкавост фитнес залите и студията, чието функциониране до голяма степен зависи от физическото им местонахождение и от персонала, който работи там.
Промените разтърсиха фитнес индустрията, чиято обща печалба беше оценена на стойност 94 милиарда долара през 2018 г., гласят данни на The International Health, Racquet & Sportsclub Association.
Някои студия, като Modo Yoga, която има обекти в САЩ, Канада, Австралия и Франция, предлагат безплатни онлайн часове в Instagram Live. Други студия, включително SoulCycle, затвориха всички свои локации в световен мащаб, надявайки се да отворят отново, когато условията се подобрят и кривата се изравни.
Любимият култовото колоездачен клуб не предлага онлайн занимания, но велосипедите могат да бъдат поръчани на цена от 2500 долара. Kомпанията все пак ще пусне онлайн часове по поръчка по-късно тази година.
Tъй като фитнес залите и бутиковите фитнес студия продължават да се затварят, фитнес инструкторите стават все по-креативни в дейността си, осигурявайки си допълнителен доход.
„Все още тренирам клиенти, които живеят в моята сграда, все пак използваме Lysol и в някои случаи латексови ръкавици, за да запазим здравето си“, казва Джули Верхадж, инструктор по групов фитнес в Equinox. Верхадж каза също, че стартиращите компании се обръщат към нея и я молят да води виртуални тренировки, за да може служителите да поддържат екипна връзка, докато се налага да работят дистанционно.
Видео уроци
ClassPass, абонаментна услуга, която си партнира с местни бутикови фитнес класове, вече предлага тренировки, които се предават на живо: Повече от 500 студиа са добавили в програмата си уроци, които се предават на живо от платформите им, а 100% от постъпленията от този тип дейност отиват директно в студиата.
Компанията също така насърчава потребителите да даряват директно на любимите си студиа чрез приложението ClassPass, като тя самата тя е дарила 1 милион долара. Библиотека с повече от 2000 предварително записани аудио и видео тренировки също е достъпна безплатно, без абонамент на уебсайта на ClassPass.
„Глобалната пандемия от COVID-19 поднесе на здравеопазването и на фитнес индустрията невиждано досега предизвикателство“, каза в изявление изпълнителният директор на ClassPass Фриц Ламан. „Почти 90% от нашите 30 000 партньори в 30 държави са затворили за неопределено време физическите си обекти.“
Дейността е засегната глобално
Малките студиа биват силно засегнати от пандемията. Надявайки се да отворят отново след затварянето си, йога студиа като Sacred, с обекти в Бруклин в Манхатън, таксуват по 10 долара за виртуалните си тренировки, които са достъпни чрез услугата Zoom.
Все пак някои от малките студиа вероятно няма да се възстановят финансово, твърди Нейтън Форстър, изпълнителен директор на NEOU, видео платформа за фитнес, която е достъпна по предварителна заявка. „Надявам се много от тях да успеят да се върнат на пазара, но определено ще има такива, които няма да могат“, заяви той в имейл пред CNN Business.
Дори големи компании като Flywheel се борят с икономическите трудности в бизнеса си. На 20 март, компанията призова за финансова помощ, като изпрати имейл до членовете си, като ги насърчи да продължат да използват услугата и да плащат месечна такса, въпреки че физическите обекти не работят.
Много студия създават видео тренировки в YouTube, за да поддържат доброто настроение и активността на техните клиенти. Например, любимото култово студио HIIT Orange Theory ежедневно споделя безплатна 30-минутна тренировка на своя уебсайт.
Студиото за гребане в Бостън The Row House предлага разнообразни безплатни часове, които се предават на живо във Facebook, но желаещите могат да участват в тренировките само ако имат уред за гребане у дома.
Кой печели от това?
Междувременно виртуалните и дигитални компании за фитнес се възползват от индустриалната промяна. MIRROR, интерактивна фитнес система за използване у дома, която се продава за 1495 долара и изглежда като огледало за цял ръст, отбеляза увеличение на продажбите.
„Продажбите са се удвоили от появата на Covid-19“, пише в имейл изпълнителният директор на MIRROR Брин Джинет П. пред CNN Business. Тя добави, че екипът на MIRROR работи денонощно, за да пусне дигиталният им продукт по-рано от първоначално планираната дата.
„Но не всичко е наред в икономически план що, се касае до онлайн фитнес компаниите. MIRROR и Peloton имат и физически обекти. MIRROR затвори трите си шоурума – един в Ню Йорк, един в Лос Анджелис и един в Станфорд, Калифорния, а Peloton затвори своите студия в Ню Йорк и Лондон, но компанията ще продължи да предава на живо без публика“, обясни в изявление Джон Фоли, съосновател и изпълнителен директор на Peloton.
За онлайн фитнес услугите като Obé бизнесът процъфтява. Услугата предоставя на членовете си неограничен достъп до 14 тренировъчни урока на ден и 4000+ курса по заявка. Цената е 27 долара на месец или 199 долара годишно. Съоснователите Марк Мъллет и Ашли Милс заявиха, че клиентите растат.
„Забелязахме значително нарастване на членството в САЩ през последните седмици“, каза той пред CNN Business в имейл. Заради увеличаващ се брой родители и деца, които си остават вкъщи, Obé пусна съдържание за деца, със съдействието на KidzBop.
Превод: Глория Йорданова