Ексклузивно: Кампанията за бойкот на Фейсбук да стане глобална, зоват организаторите

0
189
Фейсбук
Снимка: Пиксабей

Организаторите на бойкота на рекламни кампании във Facebook Inc (FB.O), който привлече подкрепа от бързоразширяващия се списък на големите компании, сега се готвят да предприемат битката в глобален мащаб за увеличаване на натиска върху социалната медия да премахне езика на омразата, съобщава агенция “Ройтерс”.

Кампанията “Спрете омразата за печалба” ще започне да призовава големите компании в Европа да се присъединят към бойкота, заяви в интервю за Ройтерс в събота Джим Стейер, изпълнителен директор на Common Sense Media.

След като кампанията стартира по-рано този месец, повече от 160 интернационални фирми, включително Verizon Communications (VZ.N) и Unilever Plc (ULVR.L), са подписали споразумение да спрат да купуват пространство за реклами за целия месец юли в най-голямата платформа за социални медии в света. Свободната преса и здравият разум, заедно с американските групи за граждански права “Цвят на промяната” и “Антиклеветническата лига” стартираха кампанията след смъртта на Джордж Флойд – невъоръжен чернокож, убит от полицията в Минеаполис.

“Следващата граница е глобалният натиск”, заяви Стейер и добави, че кампанията се надява да ускори регулаторите в Европа да заемат по-твърда позиция във Facebook. През юни Европейската комисия обяви нови насоки за технологичните компании, включително Facebook, да представят месечни отчети за това как се справят с дезинформацията относно коронавируса.

Възмущението в Съединените щати заради смъртта на Флойд доведе до безпрецедентна реакция от страна на корпорациите по целия свят. Въздействието от тези действия се усеща и извън границите на САЩ. Unilever например промени името на изсветляващ кожата продукт, популярен в Индия, с новото “Fair and Lovely”Глобалната кампания ще се развива още, тъй като организаторите продължават да призовават повече американски компании да вземат участие в нея. Джесика Гонсалес, изпълнителен директор на Free Press, заяви, че се е свързала с големите американски телекомуникационни и медийни компании, за да ги помоли да се присъединят към бойкота.

В отговор на исканията за повече действия, Facebook в неделя призна, че има още много работа и се обединява с групи за граждански права и експерти, за да разработи повече инструменти за борба с езика на омразата. Facebook заяви, че инвестициите му в изкуствен интелект са му позволили да намери 90% от речта на омразата, преди потребителите да я отчетат.

Разширяването на кампанията извън Съединените щати ще отнеме по-голям дял от рекламните приходи на Facebook, но вероятно няма да има сериозно финансово въздействие. В петък например Unilever се ангажира да спре на пауза своите американски разходи във Facebook за останалата част от годината. Това представлява само около 10% от общата му оценка на фона на 250 милиона долара, която харчи за реклама във Facebook годишно, споделя Ричард Грийнфийлд от LightShed Partners, компания за медии и технологични изследвания.

Стейер заяви, че ще настояват глобални рекламодатели като Unilever и Honda, които се ангажират само да поставят на пауза американските си реклами, да оттеглят рекламите си във Facebook в световен мащаб. Ежегодно Facebook генерира 70 млрд. долара от продажба на рекламни кампании, а около една четвърт от тях идват от големи компании като Unilever, като по-голямата част от приходите му идват от малкия бизнес. Публичността около политиките за речта на омразата обаче навреди на възприемането и продажбите от реклами в платформата. В петък намалението на цената на акциите на Facebook с 8,3% доведе до 56 милиарда долара пазарна капитализация.

“Обновеният стремеж да се призовават повече компании извън САЩ да се присъединят към бойкота, демонстрира нивото на неудовлетвореност, изпитвано от групите за социална справедливост и компаниите, които ги подкрепят поради липсата на действия във Facebook по отношение на дезинформация и реч на омразата”, заяви Стейер.

Той и Гонсалес са на мнение, че усилията на Facebook в петък да въведе нови мерки за забрана на рекламите и етикетирането на речта на омразата от политиците за умилостивяване на бойкотите не отговарят на исканията на кампанията.

“Ако смятат, че всичко е оправено в петък, те грубо грешат”, каза Гонсалес. “Не се нуждаем от еднократна политика тук-там. Нуждаем се от цялостна политика.”

Движението “Stop Hate for Profit” очерта набор от изисквания, които включват отделен процес на моделиране, за да се помогне на потребителите, които са насочени към раса и други идентификатори, по-голяма прозрачност за броя на случаите на реч на омразата и за спиране на генерирането на рекламни приходи от вредно съдържание.

“Освен това Facebook не адресира искания да възстанови вложените средства на компаниите, чиито реклами се показват със съдържание, което по-късно се премахва заради нарушения на правилата”, заяви Иън Ореконди, изпълнителен директор на AdComplyRx – компания за рекламни технологии, която помага на фармацевтичните марки с техните цифрови реклами и която също се присъедини към бойкота.

Бойкотът се ускори, за да включи и други цифрови рекламни платформи като Twitter. Starbucks заяви в неделя, че ще спре рекламата си на всички платформи за социални медии, докато работи с организации за граждански права, за да “спре разпространението на речта на омразата”.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments