Автомобилните производители пуснаха своите данни за продажби от второто тримесечие, белязано от пандемията от коронавирус, а резултатите не са много впечатляващи, пише “Business Insider”. Основните автомобилни производители в Детройт отчетоха своите числа тази седмица, като с това паднаха драстично зад борда (на успеха). General Motors отчита 34% спад в сравнение със същия период на миналата година, докато Fiat Chrysler отбелязва спад от 39%. От своя страна
продажбите на Ford са с близо 34% по-ниски. Тогава идва Tesla.
Електрическият производител на Илън Мъск отчете с 20 000 повече доставки, отколкото се очакваше от Уолстрийт за тримесечния период, в който фабриката му беше затворена за два от тези месеци, стана ясно в четвъртък. С това се подпомогна пазарната стойност на компанията да се покачи до още по-предна позиция пред световната индустрия. Може би това е моментът, който Тесла чака.
След като отчете увеличение на продажбите с 40.3% по време на първото тримесечие за годината и надмина други автомобилни производители, компанията издържа Q2-теста (второто тримесечие) по-добре от повечето, като изпревари дори Toyota, която се слави като най-скъпия автомобилен производител в света до тази седмица.
Подпомагана от по-високата си цена и луксозната си привлекателност – най-евтиният му автомобил започва от 37 990 долара, Tesla не е засегната от пренасищане на пазара при търсенето, която разтърси други автомобилни производители, тъй като големите икономики изпаднаха в рецесия. И с напълно работеща китайска фабрика зад себе си, за да се изолира от мекотата на потребителите на САЩ, някои анализатори на Уолстрийт смятат, че може да има пълна промяна в парадигмата.
“Ние продължаваме да вярваме, че търсенето на EV в Китай започва да се ускорява, като Tesla се състезава с редица вътрешни и международни конкуренти за пазарен дял, като Giga 3 остава връзката на успеха, което е и наградата, че Мъск и Тесла са лазерно фокусирани върху улавянето”, смята Дан Айвс, анализатор в Wedbush, който сподели мнението си пред клиентите. Ценовият му таргет от 2000 долара за Tesla е най-високият на Уолстрийт.
“До този момент силното търсене на модел 3 от Китай остава лъч на блестяща светлина (и ние вярваме, че беше ясна позиция за второто тримесечие на година) за Tesla в тъмен глобален макрос и изглежда, че е набрал скорост на движение, за да достигне 100 000 доставки на единица в първата година от отварянето на Giga 3, което дава известна сила за Tesla, както и доставките на Model Y, които също започват да се купуват”, продължи Ивс.
Успехът на Tesla на пазара на дребно също може да бъде това, което спестява традиционните автомобилни производители в дългосрочен план. Продажбите на камиони, дълъг непоколебим сегмент за американския пазар, продължават да са на висота – особено добра новина за Ford, тъй като пуска нов F-150.
“Фактът, че продажбите на дребно, а не на цял автопарк, са това, което задържа пазара подтиснат, говори за издръжливостта на американския потребител”, казва Джесика Колдуел, ръководител на прозренията в Edmunds, изследователска фирма за автомобилна индустрия.
“И начинът, по който дилърите бързо се насочиха към онлайн продажбите, също подчертава невероятно отзивчивия и находчив характер на индустрията в лицето на неблагополучието”, подчертава още тя.
Данните за автомобилните продажби през юни от частна фирма Autodata показват скромно възстановяване, като през месеца са продадени 13,15 милиона автомобила спрямо 12,17 милиона превозни средства през май. Цените на употребяваните автомобили също се възстановява по-бързо, отколкото много вътрешни лица очакваха – позитивен знак на фона на това, че индустрията се бори с приток на маркетингови стимули за преместване на рекордни нива на запаси от партидите за продажби.
Но всичко зависи от икономическото възстановяване, което е всичко друго, но не и сигурно.
Процентът на безработицата в САЩ продължи да намалява през юни, потъвайки до 11% за голяма изненада за икономистите, и това помогна на акциите да продължат да нарастват. В същото време обаче страната изглежда губи сцеплението си с пандемията. САЩ регистрира 50 000 случая на коронавирус за първи път тази седмица, тъй като инфекциите нарастват от седмици насам, изоставени в програмите за икономическа помощ, които завършват през юли.
Анализаторите на UBS казват, че техният най-лош сценарий, при който световното производство на автомобили пада 17% през тази година, “все още не е напълно намален, тъй като каскадни ефекти (нужда от рекапитализация) също трябва да бъдат взети под внимание”.
Но за Tesla нещата изглеждат наред – и пазарът бърза да възнагради компанията.