Водещи американски авиолинии подадоха декларации за усвояването на федерални заеми с цел овладяване на икономическите последиците от новия коронавирус, след като “United Airlines” предупреди служителите си във вторник, че ръстът в разпространението на COVID-19 вече е засегнал резервациите и заплашва възстановяването и работните места в сектора, предава “Reuters”.
…
Служителите на “United Airlines” могат да очакват известия за принудителен отпуск от началото на следващата седмица, които ще влязат в сила от 1 октомври, става ясно от регулаторна декларация на авиокомпанията. Очаква се потребителското търсене в индустрията да остане свито до разработването на общодостъпно лечение и ваксина за COVID-19, като към момента не се вижда пряк път към икономическо възстановяване.
В отговор на новината акциите на американските авиолинии приключиха във вторник търговията на фондовата борса с 5% загуба, като загубите за “United Airlines” достигнаха 7,6%. Макар и въздушният превоз в някои части на Съединените щати да набра лека инерция през последните няколко месеца спрямо нивата от месец април, резервациите на “United Airlines” за следващия месец белязаха спад, след като Ню Йорк, Ню Джърси и Кънектика обявиха задължителна 14-дневна карантина за пристигащите от горещите точки на страната.
Спадът бе най-значителен за летището в Нюарк, където краткосрочният нетен брой на резервациите достигна едва 16% от нивата през юли миналата година. Анализаторът от “Реймънд Джеймс” – Саванти Сит, коментира, че негативният тренд при резервациите се разпростира далеч отвъд района на Ню Йорк.
Андрю Нокела, главен финансов директор на “United Airlines”, обяви във вторник по време на виртуална конференция със служителите на компанията, че транспортната мрежа на компанията ще бъде сравнително по-тежко засегната спрямо други авиопревозвачи, става ясно от източници, присъствали на срещата.
Компанията е сред авиолиниите, които насърчават служителите си да приемат предложения за доброволно напускане с цел да се предотврати загубата на десетки хиляди работни места през есента, макар и компанията да обяви, че недостатъчен брой хора са подали молби за напускане преди крайния срок на 15 юли.
Американските авиолинии драстично намалиха капацитетите си и прибързаха да пренасочат капитали в сигурни инвестиции, след като бе обявено, че може да се достигне до съкращаването на десетки хиляди работни места и и че възстановяването на сектора ще е бавно.
“United Airlines” прогнозират националните полети през юли да достигнат до 50% от максималния капацитет на компанията, което е с 30% под нормалните стойности. Международните полети се очакват да се закрепят до около 30%, като капацитетът ще продължи да се регулира на база търсенето. От “Delta Air Lines” обявиха миналата седмицата, че може да се наложи съкращаване броя на планираните за август полети.
“United Airlines” и “Delta Air Lines” са сред американските превозвачи, за които заедно с “Alaska Airlines”, “JetBlue Airways” и “Southwest Airlines”, Федералният резерв на САЩ обяви във вторник, че са подписали декларации за отпускането на финансова помощ в размер на 25 милиарда щатски долара съгласно програмата за борба с COVID-19 и икономическо възстановяване “CARES”.
През изминалата седмица от ведомството обявиха, че молбите и условията за отпускане на държавните средства са одобрени, включително и за пет други авиолинии, сред които е “American Airlines”.
Финансовата помощ съгласно “CARES” в размер на 25 милиарда щатски долара за съхраняването на работните места в индустрията за периода до края на септември бе предоставена на разположение по-рано тази година от щатското правителство. Компаниите разполагат с време до 30 септември да вземат решение дали да се възползват от заема, който може да включва представянето на гаранти по дългове, ограничаване на възнагражденията на ръководния персонал и обратно изкупуване на акции.
Американски синдикати от авиоиндустрията призоваха законодателния орган да удължи програмата за съхраняване на работните места до месец март, след като Конгресът на САЩ обяви, че планира нови мерки за ограничаването на негативните икономически последици от новия коронавирус.