Над 50 години след като Concorde за първи път се изкачи в небето, чисто нов свръхзвуков самолет се подготвя за излитане, пише “CNN”. Стартиралият от Денвър Boom Supersonic обяви, че на 7 октомври ще представи XB-1, прототип в мащаб 1:3 на предстоящия си свръхзвуков търговски самолет Overture, като тестовите полети започват през 2021 година. Този ход ще помогне да бъде проправен път към първите търговски свръхзвукови полети, тъй като легендарният пътнически самолет с делта крило направи последния си полет през 2003 г.
….
“XB-1 е първата стъпка за връщане на свръхзвуковото пътуване в света”, заяви Блейк Скол, основател и изпълнителен директор на Boom Supersonic, в изявление за уебсайта на компанията и добави: “Полетите с двойно по-голяма скорост дават яснота, че можем да пътуваме два пъти по-далеч, внасяйки повече хора, места и култури в живота си.”
Според Boom, целта на XB-1 е да демонстрира и да докаже “ключовите технологии” за Overture, като усъвършенствана конструкция от композитни въглеродни влакна и компютърно оптимизирана високоефективна аеродинамика.
Компанията също така е пуснала в хангара изображения на експерименталния самолет, описан като “най-бързият частен самолет в историята”, включително е презентирано и завършването на инсталацията на крилото му.
“Нашият опит в пандемията заради COVID-19 подчертава за всички нас основната човешка потребност от лична връзка”, казва Скол.
“По-бързото пътуване ни дава възможност да опознаем хората, културите и местата по света. С XB-1 демонстрираме, че сме готови да върнем свръхзвуковия полет”, подчертава още той.
Резултатите от тестовата програма XB-1, която твърди, че е 100% въглеродно неутрална, ще позволи на компанията да прецизира дизайна на свръхзвуковия самолет Overture.
“Търсенето нарасна”
“Ние гарантираме, че свръхзвуковото бъдеще е безопасно и екологично, а също така икономически устойчиво”, добави той.
“Научихме, че търсенето на свръхзвуковите превози е нараснало дори по-бързо, отколкото очаквахме.”
Преди пандемията от коронавируса Boom беше събрал поне 6 милиарда долара предварителни поръчки за самолета, който е с ценови маркер от 200 милиона долара, като купувачите включват Virgin Group и Japan Airlines, които инвестираха 10 милиона долара в компанията през 2017 година.
Ако всичко върви по план, Overture, който е предназначен да побере между 55 и 75 души, ще започне пътническите полети през 2030 г. Той ще се съсредоточи върху над 500 главно трансокеански маршрута, които ще се възползват от скоростите Mach-2.2 на самолета – като полета от Ню Йорк до Лондон например – пътуване, което ще отнеме само три часа и 15 минути.
Самолетът е проектиран с най-новите технологии за намаляване на шума и ще лети само със свръхзвукова скорост, докато прелита над океаните, за да гарантира, че населените места не са засегнати от звукови бури. Boom не е единствената компания, която се опитва да върне свръхзвуковите полети. В момента Aerion Corporation разработва пътнически свръхзвуков самолет AS2, който може да побере до 12 пътници, а самият той се прави в централата на компанията в Рено, Невада.