Омбудсманът настоява за обучение в електроннa среда на децата със специални образователни потребности. Тя е изпратила препоръка по въпроса до ресорния министър Красимир Вълчев. Диана Ковачева иска още да се създадат образователни материали и специални платформи, с които да се подпомага процесът на обучение на тези деца.
В същото време обаче платформата трябва да е така съобразена, че да бъде лесна, общодостъпна, ползването й да е рутинно, а не само при извънредна ситуация.
Повод за поредната препоръка на омбудсмана станаха жалбите на родители на децата с дислексия, които са изключително разтревожени, защото не се обръща достатъчно внимание на децата им. Родителите са категорични, че заради COVID-19 проблемът с онлайн обучението се задълбочава и реално децата със специални образователни потребности не са били обхванати поради липсата на подходящи учебни ресурси, ресурсни учители и устройства, което съответно води до регрес в тяхното развитие и риск да останат изобщо извън образователния процес.
„Обръщам внимание, че дистанционното обучение създава затруднения за всички деца със СОП и е редно децата, ресурсните учители и специалисти да бъдат реално подпомогнати с необходимите ресурси за провеждане на възможно най-ефективно взаимодействие в електронна среда, което да доведе и до повишаване на капацитета на училищата да предоставят приобщаващо образование на ученици със специални образователни потребности“, написа омбудсманът.