АМ „Струма“ ще бъде удължена с 600 метра, а ремонти на АМ „Тракия“ ще има през есента

0
363
АМ Струма
АМ "Струма". Снимка: АПИ, Архив

„В периода на изграждане на детската болница се ангажираме да изградим и завършим последната част на Софийския околовръстен път, защото той е национален обект и се изпълнява от Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/. Наблюдава се забавяне от страна на Столична община. Вече повече от месец очаквам те да подадат своите представители в междуведомствена работна група, която трябва в оперативен порядък да вземе конкретни решения, но имаме готовност. Очаквам техните представители да се включат.“

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова в ефира на „NOVA“. За завършване на участъка, необходим за осигуряване на транспортна връзка между околовръстния път и бъдещата Национална детска болница, са необходими оптимистично две години – две години и половина при работа в добри темпове.

Приоритетно ще бъде изградена отсечката между ул. „Монтевидео“ и бул. „Президент Линкълн“, информира още тя. Регионалният министър увери, че всичко, което зависи от МРРБ по отношение на Националната детска болница, се прави в законоопределените срокове и когато е възможно вътрешните срокове за проверка на документацията се съкращават. На работна среща днес при премиера ще бъдат обсъдени сроковете по инвестиционния процес, защото детската болница е важна за всички, подчерта тя.

До началото на летния сезон АМ „Струма“ ще бъде удължена с 600 метра в района на Симитли, с което ще бъде облекчен трафикът. Не се предвиждат дейности по АМ „Тракия“ преди есента, за когато е планиран ремонт на аутобана в областите Ямбол и Сливен, където асфалтовата настилка е в лошо състояние.

От март тази година при предходното правителство след значителни индексации е възстановена работата по АМ „Хемус“. Необходимо е време, за да започне същинското строителтство, тъй като три години не са извършвани дейности, каза още министър Коритарова. Ремонтите по тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ ще приключат преди активния летен сезон, за да може да се пътува без напрежение.

Анализите показват, че при ремонта на Дунав мост при Русе, който ще продължи около 2 години, не се очаква да се задълбочат проблемите с преминаването по него.
Държавата може да загуби средства заради възлагането на договор по инхаус, сключен от предходното правителство между министерството и „Националния център за териториално развитие“ ЕАД.

„Има риск средствата да не бъдат възстановени по Механизва за възстановяване и устойчивост, а да останат за сметка на бюджета на МРРБ. Затова изпратих доклада от вътрешния одит на АДФИ“, обясни инж. Коритарова.

Мистерията около смъртта на Христо Ботев: Геройството и неразкритите истини

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments