Amazon отчита първата си загуба от 2015 г. насам

0
34
Amazon
Amazon. Снимка: Pixabay

Спадът в онлайн продажбите и нарастващите разходи са допринесли за това Amazon да достигне първата си тримесечна загуба от 2015 г. насам. Е-продажбите на гиганта са намалели с 3% през първите три месеца на годината, тъй като бумът в бизнеса му, който достигна връхната си точка в разгара на пандемията, започва да отслабва, съобщиха от компанията.

Междувременно Apple също предупреди, че продажбите ѝ може да бъдат засегнати с до 8 млрд. долара (6,4 млрд. паунда) вследствие на проблеми, свързани с пазара в Китай. И двете компании са изправени пред сериозни предизвикателства относно веригата за доставки и въздействието на войната в Украйна. Растежът в други части на бизнеса на Amazon обаче, включително клауд услугите и рекламата, остава стабилен. Ръководството на компанията прогнозира ръст на продажбите от едва 3% през следващите месеци, което е значително забавяне в сравнение с двуцифрения ръст, на който се радваше през последните години, дори преди COVID-19.

Пандемията и последвалата я война в Украйна доведоха до необичаен растеж и предизвикателства.„, заяви главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси, като добави, че гигантът е изправен и пред повишени разходи, свързани с продължаващия инфлационен натиск и смущенията, свързани с веригата за доставки.

Общите продажби на компанията са нараснали със 7% на годишна база до 116,4 млрд. долара, благодарение на Amazon Web Services (AWS) – подразделението на Amazon за клауд услуги. Приходите от AWS са се увеличили с 37% на годишна база, а приходите от реклама също са се повишили с 23%.

В други области обаче растежът се забави значително, особено в международния бизнес, където продажбите спаднаха с 6%. Разходите също се увеличават бързо. Инфлацията е повишила разходите с 2 млрд. долара през тримесечието, а разходите, които компанията не може да контролира, също са повлияли негативно на нейното развитие, заявиха от управителния съвет. Компанията вдигна заплатите на служителите, за да привлече персонал в условията на недостиг на работна ръка, като сблъсква с критиките на все по-мащабната кампания на синдикатите в САЩ.

Междувременно по-високите цени на горивата оскъпиха разходите за доставка на онлайн търговеца на дребно. Това се случи, след като Amazon заяви, че повишава цената на услугата Prime, която дава на абонатите достъп до предимства като по-бърза доставка, за клиентите в САЩ, като се позова на увеличените разходи за заплати и доставка. Акциите на фирмата поевтиняха с повече от 10% в следборсовата търговия. Притесненията обхванаха и други онлайн търговци на дребно, което засили страховете на пазарите в САЩ, които през последните седмици се бяха успокоили.  

Компаниите, които произвеждат продукти на Apple, също са засегнати от нарастващия брой случаи на COVID-19 в Китай и проблемите, свързани с доставките на продукти, като през последните седмици няколко от тях временно спряха производството си поради наложените противоепидемични мерки. Технологичната компания Pegatron, която е основен производител на елементи за iPhone, временно преустанови производството в две от китайските си фабрики по-рано този месец. Тя заяви, че е спряла дейността на фабриките си в Шанхай и близкия Куншан в отговор на изискванията на местното правителство за предотвратяване на разпространението на вируса.

По-рано тази седмица компанията Meta, собственик на Facebook, отчете най-слабия си ръст на приходите от десетилетие насам, тъй като бизнесът се отказва от рекламата на фона на нарастващите разходи и икономическата несигурност.

Миналата седмица Netflix също предупреди, че ръстът на приходите ѝ се е забавил значително, след като е загубила абонати поради силната конкуренция от страна на други компании и нарастващите разходи за живот.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments