Ангел Славчев от партия „Възраждане“ предупреди за сериозни последствия, които нова наредба на Европейския съюз може да има върху българските граждани. Наредбата, въведена от Министерския съвет, може да доведе до спирането от движение на около 2 милиона бензинови автомобила, произведени след 2002 година.
Проблеми със спазването на новите екологични изисквания
Според Славчев, новата наредба, приета в съответствие с европейска директива от 2018 г., налага строги екологични изисквания, които са несправедливи спрямо българските граждани. Наредбата предвижда 14-дневен срок за отстраняване на проблеми със спирачките, но незабавно спиране от движение за автомобили, които не отговарят на газовите норми.
Дисбалансирани изисквания за дизелови и бензинови автомобили
Една от основните критики на Славчев е, че наредбата налага по-занижени екологични изисквания за дизеловите автомобили и по-строги за бензиновите. Това прави преминаването на проверките изключително трудно за бензиновите автомобили, особено тези, които използват газ.
Действия за промяна на наредбата
Партия „Възраждане“ вече е провела срещи със заместник-министъра на транспорта и министъра на екологията с цел промяна на наредбата. Поискано е създаването на междуведомствена комисия за отстраняване на грешките в наредбата, което е било прието от министрите.
Готовност за протестни действия
Ако не бъдат направени необходимите промени, Славчев заяви, че партията е готова да организира протестни действия пред Министерството на транспорта. Той предупреди, че хиляди хора могат да останат без автомобили в рамките на следващата година, ако наредбата остане в сегашния си вид.
Внимание шофьори: Очаква се бум на цените на катализаторите заради ново условие!
Бе дизела уж по замърсява, а запада иска да се отърве от дизелите и оставят бензина… а ние обратното!!!!!! Явно трябва да караме дизеляците на запада???
Дизела никога не е замърсявал повече от бензина. Единствено праховите частици(сажди) са повече, но проблема е решен с ДПФ. Бензина винаги е бил по токсичен. Всеки който е учил ДВГ в средно или университет го знае и недоумява какви щуротии се говорят по медии сайтове и т.н.
Точно така е!
Подобна статия засичам за пореден път и явно не случайно с някаква цел се прави дезинформация ! Значи на газ автомобилите със сигурност са в норма дори и без катализатори ! Голяма част и от изцяло бензиновите ! Но дизелови дори и с катализатори голяма част са за директно спиране може би 30-35%процента ! Само да го изкоментирам лекинко 😉
И какво коментираш бе дебил?Спират бензиновите на гас с или без катализатор.А ти си пускай скапаните безмислени коментари.Ама едно е на теория,друго става на практика
Не е така.имам опел зафира на газ.миналата година едва мина ТП.казаха че била на границата на допустимите стойгости
От ГТП до ГТП изминавам с автомобила си 5000 км. Това прави около 14- 15 км на ден. С такъв пробег със сигурност не съм голям замърсител. Защо до сега никъде не се споменава за намаленото замърсяване при малък пробег? Изминатите километри задълнително се записват при всеки ГТП…🤔
Не сте само Вие колега. През лятото, я мина 1000 най много до и двеста, а през зимата-макс-300. Хубаво е да се замислят т.н.отговорни и управляващи лица, но явно това ИМ е противо-показно!!!!
С дърт Голф 1 минавам 500 км годишно да си гледам и бера лозето. Просто овластените хора са папагали без грам мозък.
Разделяй (по всякакви признаци) и владей.
Жалки сме, веднага се хващаме едни други за гушите, а не виждаме големият проблем създаден от гейсюза. Там е проблема заедно с нашите изпълнителни дупедати.
А колко от нас ще излезнат на пратести ??? Всеки ще чака друг да му свърши работато но ще го подкрепя във фейса.