АПИ обявява утре новите поръчки за ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа

0
53
Северен обход
Северен обход. Снимка: АПИ

Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ ще обяви утре нови обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа.

Това обяви на пресконференция в Министерския съвет днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.

„След прекратяването на процедурите за възлагане, заварени от служебния кабинет, с утрешната дата ще бъдат обявени новите процедури, които ще се базират на критерий най-ниска цена“.

Според Андрей Цеков Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/ е заварило тежко наследство. По думите му в продължение на години такива обекти са възлагани през черните кутии на инхауса. Това е правено с цел елиминиране на конкуренцията и непрозрачно разходване на публични средства. 

Той отправи още критики към служебното правителство, като заяви то не е предприело никакви мерки, за да намери изход от „омагьосания кръг на инхауса“.

Регионалният министър изтъкна, че е разпоредил от сега нататък да не се осъществява абсолютно никакво превъзлагане от държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД на дейности, които са му възложени от АПИ, тъй като това се е правело с цел заобикаляне на Закона за обществените поръчки и непрозрачно разходване на публични средства.

Като втора стъпка трябва да бъдат идентифицирани законосъобразните действия, които държавата може да предприеме по отношение на тези договори, предвид, че в продължение на три години е имало пълно бездействие. За целта е създадена работна група, която трябва до края на месец август да предложи решение, което министър Цеков ще докладва в Министерския съвет. То вероятно ще налага законодателни промени, най-вече по отношение на подзаконови нормативни актове.

Според министър Цеков основният проблем, пред който е изправена държавата в пътната политика, не са средствата.

„Разполагаме с почти 2,5 млрд. лв. в бюджета за 2023 г. за развитие на републиканската пътна мрежа.“

Той обясни, че проблемът е липсата на проектна обезпеченост и непрозрачните методи и механизми, чрез които е възлагано изпълнението на проектите в областта на пътищата.

„Към момента, от началото на годината, има разходвани за основни ремонти и ново строителство едва 244 млн. лв. и това се дължи на факта, че няма обявявани обществени поръчки навреме. Т. е. не сме подсигурили една нормална инвестиционна програма, която да подобри живота на българските граждани като им предостави на разположение една нормална пътна мрежа“.

Той бе категоричен, че основният проблем се крие в твоя бюджетът да бъде усвоен успешно.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments