„С предприетите през тази година ремонтни действия видимо ще се подобри безопасността на движение. Целта ни е да премахнем всички предпоставки за възникване на пътни инциденти. При наличието на опасни кръстовища те ще се реконструират в кръгови движения или ще се обособи нова лента за ляв завой. За да се осигури безопасността в ремонтираните отсечки ще се поставя светлоотразителна маркировка с най-високо качество.“
Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ Тодор Василев пред участниците в Международната конференция за пътна безопасност „Визия Нула за Балканите“, съобщиха от ведомството. Организатори на форума са Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“ и Международната пътна федерация.
„През тази година успяхме да се преборим за бюджет за Агенцията, с който да можем да реализираме плановете за пътната безопасност“, посочи председателят на УС на АПИ. Той подчерта, че са анализирани всички установени участъци от републиканската пътна мрежа с концентрация на пътнотранспортни произшествия и за всеки отделен случай е избран индивидуален подход за решение.
„Възложили сме дейностите на пътноподдържащите фирми и целта е до края на годината те да бъдат обезопасени, а броят на пътните инциденти да бъде сведен до минимум“, допълни Василев.
Председателят на АПИ посочи, че при повечето отсечки с концентрация на ПТП мерките се свързани не толкова с финансови средства, колкото с анализ, организация и решителност да се осъществят. Той даде пример с участъка през Кресненското дефиле, по който на ден минават над 11 хил. превозни средства, а на година стават над 250 пътни инцидента.
Освен подобряване на пътната настилка сме предприели действия за ограничение на скоростта и забрана на изпреварването, посочи Василев и съобщи, че до няколко седмици ще бъдат монтирани колчета, които ще разделят физически двете ленти за движение. Статистиката показва, че 70% от катастрофите там, са поради неправилно изпреварване. Надявам се до края на годината това да се промени, каза още той.
Локализирани са и местата на автомагистралите, на които има условия за т.нар. аквапланинг. Те също затрудняват движението и са предпоставка за възникване на пътни инциденти. В момента се изготвят проекти за отстраняването им. Председателят на АПИ акцентира, че задачата на агенцията е да поддържа около 20000 км републиканска пътна мрежа.
„Искам да подчертая думата поддържане, защото колкото и нови пътища да строим, ако след това не влагаме усилия и средства за поддържането им, резултатът от тази инвестиция след няколко години ще бъде равен на нула“, каза той.
Председателят на Агенцията поздрави организаторите, че форумът се провежда точно на 1 юни – Международния ден на детето, защото постигането на голямата цел на визия нула в дългосрочен план зависи от навиците, които възрастните ще създадат в децата за спазване на правилата в първите им години като пешеходци, а след това и като шофьори на пътя.
„За мен като председател на Агенция „Пътна инфраструктура“ и като шофьор е изключително важно всички институции, неправителствени организации и общество, да бъдем заедно и отговорни за постигане на тази визия“, каза Тодор Василев.
По думите му безопасността по пътищата трябва да е обща национална кауза и всички ангажирани с това – институции, неправителствени организации, строители, общество, да вървят заедно ръка за ръка.