Арх. Шишков: За 10 месеца като министър оставям на България над 30 км готови пуснати магистрали

0
54
Иван Шишков
Иван Шишков. Снимка: МРРБ

„В рамките на този служебен кабинет за 10-те месеца сме издали подробни устройствени планове /ПУП/ за над 100 км нови магистрали и сме пуснали в експлоатация над 30 км магистрали.“

Това отчете регионалният министър арх. Иван Шишков в ефира на „NOVANews“, добавяйки, че тези данни можело да се проверят на официалния сайт на Министерството на регионалното развитие и благоустройството /МРРБ/, където са поместени колко и за къде са одобрените ПУП, издадените разрешения за строеж и заповедите към тях. Той изброи и свършеното от екипа му за всяко едно от големите пътни направления на територията на страната.

„По отношение на АМ „Европа“ беше завършен участъкът от Драгоман до Калотина, като пуснахме в експлоатация последните 6 км. Ако не бяха непрекъснатите дъждове напоследък, до края на миналия месец щеше да бъде завършена и останалата част от участъка между Калотина и Драгоман. Но това ще стане всеки момент“, посочи той и припомни, че участъкът от София до Сливница не е имал одобрен ПУП, приключени са отчуждителните процедури и има издадено разрешение за строеж и започва строителството. По думите му този участък е бил забравен, но вече „събуден“ и процедурата по него е направена от край до край.

Други 16 км са пуснати по магистрала „Хемус“ в участъка Буховци – Белокопитово около Шумен, отчете министър Шишков. Магистралата от Русе до Велико Търново е обявена за национален обект и има два обекта – участъкът Русе – Бяла и обходът на Бяла.

„Става въпрос за около 60-70 км, които имат одобрен ПУП, новият министър ще има на бюрото си цялата процедура за отчуждаване, но и активно се работи по нейното проектиране. До края на септември месец трябва да има разрешение за строеж на този участък, за да може да се спаси Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС)“, посочи арх. Шишков.

Освен пуснатите 3 км по магистрала „Струма“, за да се облекчи движението, се работи активно и по укрепването на свлачището от 2020 г. То се намира преди тунел „Железница“ и по уверението на строителя трябва да е готово до август, когато да се пусне движението в едната посока, а до края на годината и в другата посока на движението.

„Това са още 7-8 км, които ще бъдат пуснати още това лято“, посочи той. Според него с издаденото разрешение за строеж на пътния възел „Кресна“ се е навлязло в процедура за последния участък, където от 2014 г. е забравен и никой не е искал да реши проблемът досега.

Нови 7,5 км са пуснати и от движението по пътя Ботевград-Мездра при обхода на село Новачене. Преработен е и подробният устройствен план и има преработени пътни възли в този участък, посочи още строителният министър.

„Бяхме отдалечени от Европа, защото нямаше инфраструктура към нея“, натърти служебният регионален министър. Той посочи, че за хората сигурно нещата се случват бавно, но затова пък трябва да са сигурни, че всичко е законно. Според него невидимата част е проектирането, ПУП-овете, но без тях няма как да стане видимата част. По думите положението по АМ „Тракия“ е това, което е било установено в началото на служебните кабинети.

„Има лошо изпълнени строителни работи през 2016 – 2017 г. И в момента се прави задание за основен ремонт в частта, която е между Стара Загоря и Ямбол. Това ще е тема с продължение – трябва да се направи задание и да се разшири магистрала „Тракия“ от София до разклонението с магистрала „Марица“, коментира арх. Шишков

Според него е изключително важно да се разшири с още едно платно и това показва анализът за това. Арх. Шишков се извини за причиненото неудобство покрай ремонтите на „Тракия“ и уточни, че става въпрос за дефектирали фуги на мостовете.

„За техния ремонт няма друг начин освен да затворим. Говорили сме и преди, качеството на строителство назад във времето не е това, което искаме. Освен, че са аварийни, тези ремонти са и в рамките на гаранцията. Това строителство е правено преди около три години и се налага внезапно да се направи авариен ремонт. Когато няма достатъчно пътища, когато строим лошо, се налага по-често да ги ремонтираме. Налага се когато ги ремонтираме да няма обходни маршрути и резултатът е този“, обясни строителният министър. За упреците, че няма работници в затворените за ремонт участъци, той посочи, че ще бъде проверено дали е така, и че контролът се осъществява освен от УС на АПИ, така и от всички отговорни за това звена в системата.

„Голяма част от инфраструктурните обекти бяха буквално занемарени и нещо не се случваше по тях. Направихме големи усилия, за да може следващите редовни министри да продължат работата по тях“, коментира регионалният министър. Според него проблем е и липсата на квалифицирани работници и служители.

„Освен заплащането, липсват и завършени кадри, които излизат от университетите, но и са малко на брой. Върху АПИ е лепнат лош етикет и после трудно можем да намерим специалисти, които да работят там“, коментира още той.

На своя наследник Андрей Цеков ще остави в наследство наред със свършеното до този момент и да продължи да надгражда наследството. Двамата се познават от съвместната си работа в предишното Народно събрание, когато са работили в една посока.

Попитан дали ще се кандидатира за кмет на столицата, каквито слухове има в момента, арх. Шишков коментира, че вероятно те идват като оценка за работата му, която е свършил в МРРБ, тъй като и проблемите на София били са сходни. Засега обаче той не е мислил в тази посока.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments