Самолет на „Japan Airlines“ се блъсна с друг по-малък и се възпламени по време на приземяването си на летище „Ханеда“ в Токио. Загинаха петима, а пожарникари и аварийни екипи се бориха в продължение на часове с пламъците. Авиоекспертът Александър Богоявленски е категоричен, че случаят ще остане в авиационната история. В ефира на „bTV“ той заяви, че за първи път има подобна катастрофа с такъв топ самолет и поясни:
„Това е самолет от най-ново съвременно поколение – Airbus А350. Може би само два модела самолети са направени изобщо по тези принципи и технологии. Другият е Boeing 787. Това са самолети с изключително голям процент композитни материали в своята конструкция. Няма как да не бъдат направени множество изводи от тази катастрофа – затова по какъв начин горят тези композитни материали.“
Това е първата катастрофа между самолети в Япония от много години насам, отчете Богоявленски и изтъкна, че това е страна, известна с подредеността си и стриктното изпълнение на всички инструкции. Според него при всички случаи в този инцидент може да се говори за човешка грешка.
Ще отнеме няколко години, за да стане ясно какво точно се е случило, заяви експертът, изтъквайки, че е ясно, че има нерегламентирано навлизане на пистата за излитане и кацане. По думите му кацащият пътнически самолет е бил с предимство.
„Другата причина инцидентът да остане в историята е начинът, по който хората от борда са евакуирани. Този специален модел самолет се използва от всички останали авиокомпании основно за много далечни разстояния, тъй като към момента той е една от най-ефективните, най-олекотените и най-икономични машини“, каза той.
Самолетът на „Japan Airlines“ е единственият в света с такава гъстота на седалките на борда заради това, че се ползва най-вече за вътрешни полети.
„Представете си как 369 души плюс екипажът се евакуират за 90 секунди – защото това е стандартът в авиацията. Можем да поднесем своите адмирации към кабинния екипаж“, коментира Богоявленски и поясни, че загиналите са били в другия самолет.