Авиокомпании и сервизи в Северна Америка разчитат на употребявани части за поддържане на самолетите

0
82
Самолет, полети
Снимка: Pixabay

Авиокомпании и авиоремонтни сервизи в Северна Америка все повече разчитат на употребявани и генерични части, за да поддържат самолетите в движение – признак за нарастващите разходи и недостига на вериги за доставки, които се отразяват негативно на авиокосмическата индустрия. Тези алтернативи на новите части, произведени от оригиналния производител, трябва да бъдат сертифицирани и признати за безопасни, за да бъдат използвани. Макар че те представляват малка част от приблизителната сума от 35 млрд. долара, която се изразходва годишно за компоненти за ремонт, продажбите им нарастват, твърдят анализатори и представители на авиоиндустрията, пише „Reuters“.

Търсенето на стари елементи се стимулира от трудностите, които изпитват доставчиците на аерокосмически продукти при изпълнението на нови поръчки, тъй като въздушният трафик се увеличава, а веригата за доставки на самолетни части се възстановява от пандемията COVID-19. По-високите разходи и недостигът на налични нови части също забавят ремонтите на самолетите, което крие риск от повишаване на цените на самолетните билети. Всичко това насърчава търсенето от страна на авиокомпаниите и ремонтните сервизи на алтернативи, които струват с около 20-40 % по-малко от новите части, твърдят експерти. Някои производители на маркови части като „General Electric Co“ са облагодетелствани, тъй като продават и употребявани части, известни като употребявани материали, годни за употреба.

Някои производители на самолети се развиват устойчиво в тази посока. Производителят на бизнес реактивни самолети „Bombardier Inc“ се занимава и с разглобяване на самолети, за да набавя части за разрастващия се бизнес на пазара за така нареченото следпродажбено обслужване, който осигурява поддръжка и ремонт на самолетите. Това начинание е помогнало на компанията да се снабди с части за по-стари модели самолети, които се намират по-трудно на сегашния пазар или вече не се произвеждат, заяви неин говорител.

Междувременно от „American Airlines“ обявиха, че е компанията помогнала за разработването на сертифицирани части, които не са произведени от оригиналния производител, за да се намалят „увеличените разходи и други ограничения във веригата за доставки“.

През 2019 г. компаниите са похарчили 35 млрд. долара за материали за ремонт и реконструкция на въздухоплавателни средства, включително 5 млрд. долара за използвани части и 725 млн. долара за генерични компоненти, сочат данни, публикувани от специализираната в аерокосмическата област компания „Naveo Consultancy“. Тя отказва да разкрие данни за следващите години, но анализатори твърдят, че търсенето на алтернативи на новите части се увеличава.

Пазарът на нови генерични части с печат за одобрение на производителя на части от Федералната авиационна администрация на САЩ не е особено голям, но ръстът му изпреварва общите пазарни тенденции, твърди Адам Гутхорн, който ръководи консултантската компания „Alton“. „HEICO Corp“, основен независим доставчик на нови части, одобрени от Федералната авиационна администрация, които не са произведени от оригиналния производител, очаква търсенето да продължи дори след подобряване на смущенията в доставките, смята вицепрезидентът Патрик Маркам.

Според експерти пазарът на сертифицирани употребявани и генерични части е изправен пред сериозни предизвикателства. Например, производителите на части са изправени пред същия недостиг на работна ръка, който засегна всички компании. По техни думи по-големите играчи на пазара, които предлагат използвани компоненти, биха могли да направят развитието на компании, търгуващи с нови части,  по-трудно, като намалят цените, ако установят, че по-малките компании печелят твърде голям пазарен дял.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments