Текстове, предложени от Министерството на екологията, предвиждат забраняване на вноса на всички коли, с категория под Евро 4. Предвижда се дори да се забрани на собствениците на такива коли да ги продават в рамките на страната или в Европейския съюз.
Пред „NOVA“ автоекспертът Филип Лазаров заяви, че ако тези текстове се приемат, то 90% от автопарка в България трябва да отиде в кофата за боклук, а хората ще трябва да се придвижват с коне. По думите му законът не е обмислен добре дори от екологична гледна точка, тъй като е възможно един автомобил, произведен преди 2010 година да замърсява много по-малко от една нова кола.
„Това не го определяме ние, не го определя годината, определя го газанализатора. Ако имате служебен автомобил и го карате само градско, той се запушва и започва да замърсява повече. Дори един автомобил от 1995 година може да замърсява по-малко от такъв от 2018 година например“.
Според Лазаров най-търсените автомобили на пазара в България са около 2010 година и до 10 000 евро с четири врати, а клиентите много често решават да им сложат газова уредба. Той даде пример и с Германия и Швейцария, където хората си карат автомобилите, но измерват замърсяването и ако то е в норма, не ги изхвърлят.
ВМРО призова: Правителството да спре тормоза върху собствениците на стари коли
[…] Автоексперт: 90% от автопарка в България отива на боклук… […]
[…] Автоексперт: 90% от автопарка в България отива на боклук… […]
[…] Автоексперт: 90% от автопарка в България отива на боклук… […]
[…] Автоексперт: 90% от автопарка в България отива на боклук… […]
[…] Автоексперт: 90% от автопарка в България отива на боклук… […]