Заради големия брой пътнотранспортни произшествия и загинали на пътя през изминалата седмица автоекспертите Румен Дунев – председател на Сдружение Автотехнически експерти по пътна безопасност и Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, настояха за създаване на Национален оперативен щаб по Пътна безопасност. Статистиката на МВР показва, че само през последните 7 дни са станали 141 тежки катастрофи, в резултат от които 168 са пострадалите, а 16 – загиналите на пътя. В интервю за “NOVA” Дунев заяви:
“Тази седмица ще внесем предложение да се създаде Национален оперативен щаб по пътна безопасност. Трябва да се направи единен контролен орган, който да работи с по-твърда ръка, тъй като в момента контролът не е на необходимото ниво. Идеята дойде от щаба, който се бори с COVID-19. Много от автоекспертите обвиняват лошата настилка. Но сцеплението на пътя е свързано с гумата. Затова не трябва да се кара с летни гуми през зимата. Много хора атакуват маркировката, но никой не задава въпроса дали фаровете на автомобилите са регулирани, за да се вижда по-добре”.
Владимир Тодоров каза:
„В момента скоростта се контролира с камери на „Пътна полиция”, на тол системата, на Пътната агенция, на общините. Всяка една от тях работи независимо. Ако тези четири отделни системи се обединят, средната скорост веднага ще падне”. „Данните не са по-различни от преди година, например. Просто тези месеци вниманието ни беше насочено към коронавируса”.
Двамата коментираха и поредния случай, в който колата на Тити Папазов беше заснета в нарушение.
„Държавата трябва да е безкомпромисна, ако и този път Тити е бил зад волана. На последния запис не се вижда кой шофира. Ако не е той, трябва да каже кой е карал. Явно е, че този човек е рецидивист. В Америка такива хора се пращат на психокурсове, срещат ги с родители на загинали деца. Това е задължително – или затвор, или подобни срещи”.