Азиатският туризъм се отваря отново на фона на оставащите си у дома китайци

0
16
Туристи
Снимка: Pixabay

Постепенното облекчаване на ограниченията за международни пътувания в Азия се оказва добре дошло облекчение за силно засегнатите туристически оператори в региона, които бавно се отварят за посетители от цял ​​свят – с едно огромно изключение, пише „Агенция Ройтерс“.

Китай – страната, която преди това беше най-големият пазар за изходящ туризъм в света, поддържа международния въздушен капацитет на едва 2% от нивата преди пандемията и все още не е облекчил строгите ограничения за пътуване, тъй като се придържа към нулева толерантност към COVID-19. Това остави 255 милиарда долара годишна дупка в разходите на световния туристически пазар за оператори като тайландската компания Laguna Phuket, която да се опитат да запълнят. Управляващият директор Рави Чандран казва, че петте курорта на Laguna Phuket са изместили маркетинговия си фокус към Европа, Съединените щати и Обединените арабски емирства, за да компенсират загубата на китайски посетители, които представляват 25%-30% от бизнеса му преди COVID. Чандран заяви:

„До днес не сме направили значителен маркетинг или промоция в Китай… защото не усещаме да ни предстои нещо…

Пандемията струва на Тайланд около 50 милиарда долара годишно приходи от туризъм, а китайците са похарчили над средното въз основа на данни на министерството на туризма.

Тайланд се надява да приеме 180 000 чуждестранни туристи тази година, част от около 40-те милиона, които получи през 2019 г., тъй като в понеделник отвори места извън Пукет за туристи.

Много експерти очакват Китай да запази такива строги мерки като до триседмична карантина за тези, които се връщат у дома поне до второто тримесечие на следващата година и вероятно след това да се отварят постепенно за всяка страна. Цитирайки Малдивите като рядък пример за успешен разход по време на пандемията, главният изпълнителен директор на Тихоокеанската азиатска туристическа асоциация (PATA) Лиз Ортигера заяви:

„Дестинациите трябва да идентифицират нови източници на пазари и да се научат как да предлагат на пазара и да се грижат за различни култури.“

Поредица от острови в Индийския океан се рекламира силно на търговски изложения и привлече повече руски и индийски посетители в своите луксозни курорти и искрящи води. Китай беше най-големият източник на туристи преди пандемията, но на Малдивите общият брой на пристигащите през първите девет месеца на 2021 г. спадна само с 12% спрямо същия период на 2019 г.

„Когато разбрахме, че китайските пътници няма да идват скоро на Малдивите, пренасочихме фокуса си към други ключови пазари, включително Русия“, каза говорител на COMO Hotels and Resorts, който има два курорта на Малдивите.

Китайският туризъм се развива

Компанията за данни за пътувания ForwardKeys изчислява, че ще отнеме време до 2025 г., докато изходящите пътувания в Китай се възстановят до нивата преди пандемията. Това също ще принуди авиокомпаниите да преоценят маршрутите си, тъй като данните показват, че 38% от китайските туристи са взели чуждестранни превозвачи през 2019 г.

Дори когато Сингапур, Тайланд и индонезийският остров Бали постепенно се отварят за международни пътници, Thai Airways (THAI.BK) и Garuda Indonesia (GIAA.JK) драстично свиват флота си като част от плановете за преструктуриране на фона на отсъствието на китайски туристи.

Когато Китай отвори границите си, проучванията на индустрията показват нежелание на мнозина да пътуват в чужбина поради опасенията от COVID-19.

Има и бум на вътрешните почивки на остров Хайнан, който сега предлага безмитно пазаруване в заплаха за бъдещи посещения в близки дестинации като Хонконг и Южна Корея.

„Честно казано нямам много ентусиазъм за международни пътувания“, споделя 29-годишната Кат Ци, изследовател в Пекин, която пътува до Югоизточна Азия и Великобритания преди пандемията. Тя допълва:

„Много места, които исках да посетя, са в по-слабо развити страни с прекрасна природна природа и те обикновено са най-слабо ваксинираните страни.“

Предпочитанието на младата жена към естествена природа също е тенденция, която се появява в проучванията на китайски пътешественици. Много от тях са фокусирани върху почивки на открито в момент, когато местните къмпинг ваканции станаха популярни и туристическите оператори ще трябва да се адаптират своевременно, казват експерти. Волфганг Георг Арлт, главен изпълнителен директор на Китайския изследователски институт за изходящ туризъм, коментира:

„Пазарът ще се промени, така че китайците, които пътуват през 2022 г., ще бъдат различни от китайците, пътуващи през 2019 г. Мисля, че тенденциите ще изчезнат от това пазаруване и бързане наоколо.“

Големите групови обиколки, които също изпаднаха в немилост при вътрешни пътувания, също могат да останат в миналото, да бъдат заменени от независими пътувания и по-малки персонализирани обиколки със семейството и приятелите, каза Сиена Парулис-Кук, директор по маркетинг и комуникации в консултантската компания фирма Dragon Tail International. Т ее категорична:

„Може да сте организирали пътуване и всичко, но ще бъде с малка група хора, които познавате, а не с 50 непознати в туристически автобус.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments