През 2022 година стокообменът между България и Германия е достигнал 11 млрд. евро, а този с Франция – 2 млрд. евро. Това стана ясно от думите на министъра на иновациите и растежа Александър Пулев по време на работна среща с вицепремиера по икономическа политика Христо Алексиев и представители на Френско-българската и Германо-българската търговски и индустриални камари.
Пулев допълни, че в страната ни ca peгиcтpиpaни близо 4000 дpyжecтвa c гepмaнcĸo yчacтиe, ĸoитo ocигypявaт oĸoлo 60 000 paбoтни мecтa. Той също така изтъкна, че Франция е от ключовите ни външнотърговски партньори, като стокообменът ѝ с България също е рекорден.
По време на дискусията бяха обсъдени възможностите за инвестиции у нас в зелен водород, автомобилната индустрия, както и развитието на въглеродно неутрални индустриални зони, които да привличат инвеститори.
„В момента, въпреки политическата нестабилност и международните кризи, има силен интерес към страната ни от инвеститори от Европа и от Азия“, подчерта Пулев. Той заяви, че автомобилостроенето е най-бързо растящият сектор в икономиката ни и дава над 10% от брутния вътрешен продукт.
До края на март се очаква да стартират обществени поръчки за доставка и поддръжка на нови влакове и локомотиви, стана ясно от думите на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев. Перспективите за обновяване на националната железопътна инфраструктура и възможностите за публично-частно партньорство бяха сред основите теми, които представителите на бизнеса поставиха.
Христо Алексиев посочи, че Министерството на транспорта и съобщенията възнамерява да развие потенциала на някои ключови обекти, сред които пристанище Варна, чрез механизмите на публично-частното партньорство. В тази връзка пристанищен терминал Варна-изток и пристанищен терминал Варна-запад са включени в Плана за действие за държавните концесии за периода 2021 г.-2027 г.