„България работи усилено по модернизацията на железопътния участък София и граница с Република Сърбия. Предвижда изграждането на нова жп гара „Калотина Запад“, която ще отговаря на всички изисквания на Шенгенското пространство за трансграничен пътнически и товарен железопътен транспорт.“
Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Николай Найденов по време на срещата на високо равнище „Устойчива свързаност – по-конкурентна икономика“, провеждаща се в черногорския град Будва. На събитието присъстват представители на Европейската комисия, Транспортната общност на Западните Балкани, Централноевропейското споразумение за свободна търговия /CEFTA/ и правителството на Черна гора.
Заместник-министър Найденов подчерта, че развитието на трансевропейската транспортна мрежа /TEN-T/ е значително предизвикателство и голяма възможност, която изисква добра координация, за да се постигнат и приложат необходимите общи стандарти, процедури и оперативна съвместимост. Той посочи още, че е необходимо да бъде подписано споразумение със сръбската страна, за да се определи местоположението на общата гранична жп гара на територията на България.
В рамките на срещата на върха бе постигната договореност между ЕС и страните по Договора за Транспортната общност относно индикативните карти на TEN-T в Западните Балкани. Приета бе и декларация на Централноевропейско споразумение за свободна търговия /CEFTA/ и Транспортна общност на Западните Балкани за бъдещето развитие на „зелените ленти“. Инициатива има за цел да улесни трансграничната логистика и да гарантира непрекъснатия превоз на стоки.