Днес в Токио, Япония, министърът на туризма на Република България, Евтим Милошев, подписа исторически Меморандум за сътрудничество с Японската агенция по туризъм, с който се поставя основата за по-активни туристически връзки между двете страни. Меморандумът, който е плод на шестгодишна подготовка, цели не само да увеличи туристопотока между България и Япония, но и да даде възможност за засилване на сътрудничеството на международно ниво в рамките на Световната организация по туризъм към ООН /СОТ/.
Като четвъртата по големина икономика в света, Япония е стратегически партньор в сферата на туризма. Министър Милошев подчерта, че Япония отдавна познава България чрез своите иконични символи – киселото мляко и розовото масло, както и чрез популярната фигура на Котоошу.
„Но потенциалът за привличане на японски туристи е много по-голям. Нашата цел е да осигурим възможност за директни полети“, сподели министър Милошев.
България е представена със специален национален щанд на едно от най-престижните събития в света на туризма – Tourism Expo Japan 2024, което се провежда в Токио в периода 26 – 29 септември 2024 г. Страната ни участва и с представители на Столична община и Община Пловдив, както и с водещи български туроператори, които целят да осъществят директни контакти с представители на японската туристическа индустрия, за да бъде изградено дълготрайно партньорство за реализация и изпълнение на различни дейности, свързани с туризма и популяризирането на България като туристическа дестинация в страната на изгряващото слънце.
По време на официалното откриване на изложението, министър Милошев, придружен от българския посланик в Япония г-жа Мариета Арабаджиева, подчерта важността на културно-историческото наследство на България като атрактивен туристически продукт за японския пазар.
В рамките на посещението си в Япония, министър Милошев проведе ключови двустранни срещи с колегите си министри на туризма от Гърция и Черна гора – г-жа Олга Кефалояни и г-жа Симонида Кордич. Обсъжданите теми включваха възможности за сътрудничество в региона на Балканите и съвместни усилия за привличане на повече туристи от далечни пазари като Япония.
Разширяване на българската туристическа идентичност бе една от целите на посещението на министъра на туризма.
„Киселото мляко с бранд България е направило името на страната ни изключително разпознаваемо в Япония през последните 50 години“, отбеляза министър Милошев.
„Можем да надградим върху това наследство, разказвайки България като дестинация с уникални културно-исторически забележителности, СПА и уелнес курорти, богата кухня и отлично вино, както и впечатляващи природни забележителности“, допълни той.
България е дестинация, която има хилядолетна история, предлага незабравимо пътешествие отвъд познатите вече в Япония символи и в съчетание с богатата си природа, разкрива пред японските туристи разнообразие от автентични преживявания и ги приканва да открият нови аспекти на страната ни.
Подписването на настоящия Меморандум отбелязва нов етап в развитието на българо-японските туристически връзки, който ще насърчи обмена на туристи и ще открие нови перспективи за сътрудничество.
Запрянов: Черната кутия на самолета L-39 е изпратена в Чехия