България се присъединява към Туристическия иновационен хъб на Mastercard

Министерството на туризма ще използва иновативни технологии за развитие на сектора

0
36
Мирослав Боршош и Никола Вила
Мирослав Боршош и Никола Вила. Снимка: МТ

България официално се присъединява към Туристическия иновационен хъб на Mastercard, международен център за иновации в туризма, базиран в Мадрид. Споразумението бе подписано от министъра на туризма Мирослав Боршош и изпълнителния вицепрезидент на Mastercard Никола Вила по време на престижното международно туристическо изложение ITB в Берлин.

Присъединяването към Mastercard Tourism Innovation Hub ще осигури на България достъп до анализи, дигитални решения и стратегически консултации, които ще подпомогнат устойчивото развитие на туризма. Министър Боршош подчерта, че информацията е ключова за развитието на един толкова конкурентен сектор. Достъпът до актуални и надеждни данни в реално време ще подпомогне всички заинтересовани страни в индустрията.

Сътрудничеството с Mastercard ще даде възможност на Министерството на туризма да разработва политики, базирани на данни, като първата стъпка е именно анализ и стратегическо планиране чрез иновативни решения. Туристическият иновационен хъб на Mastercard си партнира с правителства и организации в различни държави, сред които Гърция, Испания, Хърватия и Коста Рика. Чрез технологичните си решения хъбът подпомага устойчивото развитие на сектора и приобщаването на малкия бизнес в туристическите дестинации.

Според Mastercard Economic Institute /MEI/ анализите на транзакционните и трафичните данни показват нарастващ интерес към нови дестинации, които съчетават традиционни туристически обекти с допълнителни преживявания. В този контекст България има значителен потенциал с богатата си културно-историческа памет, музикални традиции, винен и кулинарен туризъм, както и природните си забележителности. Очаква се партньорството с Mastercard Tourism Innovation Hub да подпомогне позиционирането на България като водеща туристическа дестинация в Европа през 2025 г..

„Посрещаме с радост българското правителство в това партньорство, което ще ускори дигитализацията в сектора. Съвместното начинание ще изгради нов разказ за България и преживяванията, които страната може да предложи на туристите“, коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Албания, Северна Македония и Косово.

Сътрудничеството между частния и публичния сектор е от съществено значение за насърчаване на мобилността, приобщаването и добавената стойност за потребителите и бизнеса. България се стреми да използва дигиталните иновации, за да затвърди позициите си на атрактивна и конкурентоспособна туристическа дестинация.

За още новини вижте ТУК

Присъединете се към нашия Телеграм

Бъдещето на общините – финансиране, инвестиции и регионално развитие

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук