Българска тийнейджърка остана на летището в Мадрид заради дублиран билет

0
324
Wizzair
Снимка: Wizz Air Virtual Airlines, Facebook

Непълнолетна българка остана на летището в Мадрид, въпреки че си е купила билет за връщане в страната ни. Историята на Зорница обиколи социалните мрежи.

17-годишното момиче платило за двупосочен билет. То заминало за Испания, където смятало да учи висшето си образование и искало да разгледа на място офертите на университетите. На връщане към София обаче се оказало, че мястото й в самолета е дублирано. Случаят показва, че двупосочният билет съвсем не е гаранция, че ще имаме полет обратно, пише bTV.

Най-много жалби, свързани с пътуванията със самолет, са свързани със закъсненията. На второ място – за дублиране на места.

Зорница е пътувала без родители, но с подписана от тях декларация. Преди полета към България, тя се е чекирала онлайн, но вместо бордна карта получава от Wizz Air съобщение да отиде на гише на летището.

„Платих 35 евро, той ми издаде бордна карта, като дори се пошегува, че имам късмет, понеже ми е дал последното място, което е оставало“, споделя Зорница.

Веднага след това момичето се отправило към изхода за самолета, но там била спряна:

„Точните му думи на испански бяха: Продали сме ви билет, който вече е продаден на друг“.

Майка й Мария Димова споделя, че в такъв случай човек се чувства не безсилен, а отчаян от всичко, тъй като не може с нищо да помогне. В крайна сметка семейството платило билет за връщане с друга авиокомпания.

Превозвачът пък признава, че това е честа практика да се продават повече билети от наличните, тъй като така се предпазват, ако някой пътник не се появи. В случая „късметлийка“ се оказва Зорница.

От авиокомпанията твърдят, че момичето е било информирано за създалата се ситуация и дори е подписало формуляр за отказ от качване на борда, в който се съгласява да приеме като компенсация само възстановяване на първоначалната заплатена цена на билета. Зорница отрича да е подписвала подобен формуляр за отказ от полет.

Според Соня Спасова от Европейски потребителски център, в такава ситуация авиокомпанията е длъжна първо да „потърси доброволци, които да се откажат да пътуват, ако за тях не е спешно и тогава получават облаги. Да предложи някакъв вид обезщетение, ваучер за следващо пътуване“. Компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро в зависимост от дължината на полета.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments